مدارک لازم برای دریافت وام بانک سرمایه

بانک سرمایه به منظور حفظ مشتریان و تکمیل سبد خدمات خود انواع وام و تسهیلات را ارائه می‌دهد. این وام‌ها در قالب عقود اسلامی به مشتریان واجد شرایط اعطا می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک سرمایه در قالب عقود مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، مرابحه و خرید دین ارائه می‌شود. هر یک از این تسهیلات به مدارک خاصی احتیاج دارند که برخی از آن‌ها با توجه به نوع و شرایط قرارداد تفاوت پیدا می‌کند. در این گزارش به صورت اجمالی مدارک مورد نیاز انواع وام و تسهیلات بانک سرمایه برای اطلاع خوانندگان بیان می‌شوند؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

مدارک عمومی

افرادی که خواهان دریافت هر نوع وام و تسهیلاتی هستند باید مدارکی مثل دفترچه حساب مورد نظر، ارائه اصل و کپی شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی و فیش حقوقی خود را ارائه دهند. باطل کردن تمبر و ارائه دیگر مدارک هویتی هم ضروری است. اما متقاضیان قبل از حضور در بانک و درخواست وام مورد نظر باید از مدارک لازم برای تسهیلات مدنظرشان آگاهی داشته باشند. با تشکیل پرونده نزد بانک، فرآیند اعتبارسنجی متقاضی وام انجام خواهد شد. به همین علت از مشتریان فیش حقوقی آن‌ها را درخواست می‌کنند.

آریاک سفر

افرادی که خواهان دریافت هر نوع وام و تسهیلاتی هستند نباید به بانک بدهی معوق داشته باشند. ضمنا نباید به نام ایشان چک برگشتی به ثبت رسیده باشد، زیرا در این صورت وامی به وی تعلق نمی‌گیرد.

مدارک اختصاصی

برای هر قرارداد بانکی اعم از جعاله، مضاربه و … ارائه درخواست به یکی از شعب بانک سرمایه ضروری است. علاوه بر آن مدارک اختصاصی برای تشکیل پرونده بسته به حقیقی یا حقوقی بودن شخص متقاضی تفاوت دارد. اما غالبا برای اشخاص حقیقی ارائه پروانه کسب و کار، سند مالکیت یا سفته یا ضامن معتبر ضروری است. اشخاص حقوقی نیز باید تصویر شناسنامه مدیران شرکت، مجوزهای صنفی معتبر، اظهارنامه‌های مالیاتی و ثبت شرکت، آگهی تاسیس، آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی، صورت‌های مالی و … را ارائه دهند.

قراردادهای مثل مضاربه و مرابحه به کارت بازرگانی یا مدارکی این چنینی احتیاج دارند، ارائه این قبیل مدارک برای دریافت وام‌های مذکور ضروری است. برخی وام‌ها و تسهیلات هم به ارائه صورت‌های مالی شرکت‌ها و … احتیاج دارند.

بسته به نوع وام و تسهیلات، یکی از فرم‌های ضمانت مورد نیاز است. در صورتی که وامی به داشتن ضامن رسمی احتیاج داشته باشد، آن‌ها باید فیش حقوقی خود را به بانک ارائه دهند تا اعتبارسنجی آن‌ها نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک سرمایه
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز