محبوب ترین غذاهای چینی + عکس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بزرگان چین قدیم همیشه با اولویت قرار دادن اخلاق، سعی در تکامل معماری، موسیقی، ادبیات، هنرهای رزمی، هنرهای تجسمی، فلسفه و دین بوده‌اند. در این بین، نباید از نقش مهم غذاهای چینی غافل شد. رستوران‌ها و سرآشپزهای چینی الهام‌بخش مردمان تمام دنیا بوده‌اند و غذاهای به‌یادماندنی و باشکوهی درست کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، غذاهای چینی به قدری لذیذ بوده‌اند که فقط در ایالات متحده آمریکا بیش از 40 هزار رستوران چینی ثبت شده است. اگر عاشق سفر به چین هستید یا دوست دارید غذاهای چینی را امتحان کنید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با محبوب‌ترین غذاهای چینی آشنا شوید.

1- خوراک مرغ کونگ پائو

برای شروع، به سراغ یکی از لذیذترین غذاهای چینی می‌رویم. این غذای کلاسیک از غذاهای سیچوان (جنوب غربی چین) سرچشمه گرفته است. مرغ سرخ‌شده، بادام زمینی، سبزیجات و فلفل از اجزای اصلی خوراک مرغ کونگ پائو هستند.

2- گوشت شیرین و ترش

این غذا در غرب چین بسیار محبوب است و در اغلب رستوران‌های چینی در سراسر جهان یافت می‌شود. گوشت سرخ‌شده، جزء اصلی این غذا است که در سس شیرین و ترش سرخ می‌شود و معمولاً از شکر، سس کچاپ، سرکه سفید و سس سویا درست می‌شود. برای لذیذتر شدن، پیاز و فلفل سبز هم به آن اضافه می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

 

3- مرغابی پکن

قدمت این غذا که به دوران امپراتوری مینگ برمی‌گردد، همیشه جز یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای چینی محسوب می‌شده است. مرغابی پکن را معمولاً قبل از اینکه در فر برشته شود، از داخل آن بیرون می‌آورند. مرغابی پکن را معمولاً با پوست تردشده‌اش سرو می‌کنند. خیارشور، سس لوبیا شیرین و پیازچه معمولاً چاشنی مرغابی پکن می‌شوند.

4- ماپو توفو

ماپو توفو یکی از غذاهای تند محبوب در چین است. توفو را قبل از اینکه با خمیر لوبیا، گوشت گاو، روغن چیلی تفت داده شده داغ شود، مقداری از دانه‌های فلفل سیچوان بی‌حس‌کننده و سس تند به آن اضافه می‌کنند. اگر عاشق غذاهای تند هستید، هرگز ماپو توفو را از دست ندهید.

5- چو مین

این غذا قبلاً امتحانش را پس داده است. چو مین دارای محبوبیت بین‌المللی است. چو مین با نودل‌های سرخ شده و توفو، سبزیجات یا گوشت یک روش پخت آسان دارد و ترکیب بسیار خوشمزه‌ای هم می‌شود.

6- هات پات

این غذا به دیگ داغ هم شهرت دارد. هات پات را روی میز سرو غذا قرار می‌دهند. در ابتدای کار، یک سوپ در حال جوشیدن باید تهیه کرد و سپس، به مرور، سایر ادویه‌ها به آن اضافه می‌شوند. خانواده‌های چینی به وفور از این غذا استفاده می‌کنند.

7- رول بهاری

رول بهاری یا اسپرینگ رول را می‌توان با سبزیجات، گوشت یا مرغ تهیه کرد. این غذا در کشورهایی مثل ویتنام هم بسیار پرطرفدار است. کاغذ برنج، میگوی خام یا آپ پز، سیر، کاهو یا کلم، سس ماهی و شکر از جمله اجزای رول بهاری هستند.

 

بیشتر بخوانید:

8- سوپ وانتون

منشأ این غذا از شمال چین است. سوپ وانتون معمولاً از آبگوشت میگو یا گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. وانتون را می‌توان به صورت سرخ یا بخارپز تهیه کرد. هر چند، سوپ وانتون اغلب به صورت بخارپز در آب مرغ درست می‌شود.

9- برنج سرخ‌شده با مرغ

در ابتدا، برنج سرخ شده را با تخم مرغ، سبزیجات و مرغ در دمای بخارپز قرار می‌دهند. هر چند، این غذا را می‌توان به شکل‌های مختلفی تهیه کرد.گاهی اوقات، به جای استفاده مرغ، غذاهای دریایی یا سایر مواد غذایی پروتئینی به آن اضافه می‌کنند.

10- چار سیا بائو

آخرین غذای این لیست را با گوشت چرخ‌کرده، سس شیرین گوشت، مغز نان، پودر پنج ادویه‌ای، عسل و مخمر قرمز تهیه می‌کنند. این غذای کبابی را معمولاً با برنج سرو می‌کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز