مجلس با طرح جدید سهمیه بندی بنزین مخالف است

لست سکند

با وجود اینکه دو هفته قبل معاون اقتصادی رئیس جمهور دستور اجرای آزمایشی تغییر شیوه سهمیه‌بندی بنزین را در کیش و قشم صادر کرد، کمیسیون انرژی مجلس با این طرح مخالف است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، طی نامه‌ای محرمانه از معاونت اقتصادی دولت، قرار بود سهمیه بندی بنزین خودروها حذف و این سهمیه به افراد تعلق بگیرد.

به این ترتیب به هر کد ملی ۱۵ تا ۲۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد؛ به نحوی که معادل ریالی آن به حساب سرپرستان خانوار واریز شود تا افراد بدون خودرو نیز از این یارانه بهره مند شوند.

با وجود اصرار دولت در اجرای این طرح، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت این کمیسیون با سهمیه بندی جدید بنزین خبر داد.

راز آسمان پایتخت

در همین زمینه بخوانید:

 دلیل مخالفت مجلس با طرح جدید توزیع بنزین

مصطفی نخعی به ایسنا گفت: با توجه به التهاباتی که در حوزه اقتصاد کشور وجود دارد، اکثریت اعضای کمیسیون انرژی زمان اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین را نامناسب می دانند و معتقدند این طرح به همفکری فراقوه‌ای نیاز دارد. به خصوص که در حال حاضر بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم مطرح است.

احتمال تشکیل قاچاق گسترده سوخت در مرزها، ایجاد تورم ناشی از پرداخت این یارانه‌ها و ایجاد بازار سیاه برای خرید و فروش بنزین از دیگر معایبی اجرای این طرح است که نخعی به آن اشاره کرد.

اجرای طرحی بدون جزئیات؟!

ظاهرا وزیر نفت برای ارائه توضیحاتی درباره این طرح جدید و شیوه باز توزیع یارانه بنزین به این کمیسیون رفته و توضیح داده که برای هر فرد سهمیه ۱۵ یا ۲۰ لیتری تخصیص داده می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که میزان سهمیه انرژی هر فرد چقدر است.

همچنین سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با اجرای آزمایشی این طرح در کیش و قشم گفته: نماینده این منطقه به دلیل عدم آمادگی لازم برای اجرای چنین طرح هایی در این جزایر، خواستار تجدید نظر در این رابطه شده است.

گویا درخواست کمیسیون انرژی مجلس بررسی همه جانبه این طرح بوده، اما با تمام این مشکلات، در حالی که معاونت اقتصادی دستور اجرای این طرح را صادر کرده است.

قرار بود هر فرد به جای سهمیه بنزین خود، ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان یارانه نقدی جدید دریافت کند و حالا مساله منتفی شدن تغییر شیوه سهمیه‌بندی بنزین مطرح شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز