متری شیش و نیم شاخ اوپنهایمر را شکست

متری شیش و نیم-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی که در یک سال اخیر به سینماهای بریتانیا راه پیدا کرده، توانست در لیست برترین آثار سینمایی اکران شده این کشور قرار بگیرد.

به گزارش کاماپرس، فیلم متری شیش و نیم توانست در لیست برترین آثار سینمایی اکران شده بریتانیا که نشریه گاردین در آخرین ماه میلادی 2023 منتشر کرده، رتبه 24 را کسب کند. این در حالیست که فیلم اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان در رتبه 32 و فیلم ناپلئون ساخته ریدلی اسکات در رتبه 36 این فهرست قرار گرفته‌اند.

به گزارش کاماپرس، متری شیش و نیم با بیش از 2 میلیون و 160 هزار مخاطب، پربیننده‌ترین فیلم غیرکمدی در دهه‌های 80 و 90 ایران است. این فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرده و توانسته منتقدین و تماشاگران بسیاری را جذب کند.

جوایز جهانی فیلم متری شیش و نیم

به نقل از دنیای اقتصاد، متری شیش و نیم برای اولین بار در سال 2019 و در بخش افق‌های جشنواره ونیز، نمایش جهانی را تجربه کرد و بعد از آن در جشنواره‌های مختلف کشورهای دیگر جوایز مهمی را به خود اختصاص داد. این ساخته روستایی، در جشنواره فیلم توکیو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده و در جشنواره زوریخ سوئیس، جایزه بهترین فیلم بین المللی را به دست آورد.

متری شیش و نیم در سینماهای فرانسه نیز بسیار دیده شد و جایزه بزرگ بهترین فیلم را تصاحب کرد. علاوه بر این در فرانسه به عنوان بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جشنواره فیلم‌های پلیسی (ریم پولار) شناخته شد.

راز آسمان پایتخت

این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره بوردو را به دست آورده و توانسته است در بین نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان در جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) قرار بگیرد.

فیلم-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

دیگر فیلم‌های فهرست گاردین

در فهرستی که نشریه گاردین ارائه کرده، رتبه‌های 11 تا 50 برترین فیلم‌های اکران شده در سینماهای بریتانیا در سال گذشته منتشر شده‌اند و 10 فیلم برتر به زودی منتشر خواهند شد. فیلم مایسترو ساخته بردلی کوپر با رتبه 12، فیلم آلکاراس ساخته کارلا سیمون با رتبه 13 و فیلم دختر ابدی به کارگردانی جوانا هاگ با رتبه 16 از دیگر فیلم‌های برتر این فهرست هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز