مبلغ وام ازدواج از لایحه بودجه 1401 حذف شد!

بر اساس اطلاعات موجود، دولت بند مشخص مربوط به وام ازدواج جوانان به همراه رقم آن را در لایحه بودجه 1401 حذف کرده است. احتمالا دولت در این خصوص خواهان اختیار کلی برای تعیین مبلغ و مقدار در هیئت وزیران و هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همه ساله دولت‌های قبلی بند مشخصی را به وام ازدواج اختصاص می‌دادند و در آن به صورت مستقیم رقم این وام بیان می‌شد. اکنون برای سال 1401 تسهیلات ازدواج و رقم آن موجود نیست. براساس تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده، که مربوط به تسهیلات تکلیفی است، عنوان شده که بانک مرکزی از طریق بانک‌های خصوصی، دولتی و موسسات اعتباری غیربانکی موظف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل 100 درصد مانده سپرده‌های قرض الحسنه و 50 درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

کارشناسان چه می‌گویند؟

البته پیش از این مهدی عبدالعالی‌پور، کارشناس حوزه پول و اندیشکده سیاست گذاری ماهد، اعلام کرده بود که در لایحه بودجه 1401 دولت رقم وام ازدواج را ذکر نکرده است. مهدی عبدالعالی‌پور اعلام کرد که به نظر ضروری است که دولت برای این تسهیلات رقمی را ذکر کند و حتما اصلاحی انجام دهد. چون در غیر این صورت بانک‌ها برای اعطای تسهیلات سخت گیری خود را بیشتر کرده و به دلخواه خود مبالغ وام را تعیین خواهند کرد.

ضمن اینکه عبدالعالی‌پور معتقد بود که باید برای ضمانت وام ازدواج یک فکر اساسی کرد و دولت باید با اصلاح بند مربوط به تسهیلات ازدواج نرخ آن و قوانین ضمانت‌هایش را به طور شفاف اعلام کند. البته به نظر این کارشناس پولی و مالی، حذف امتیازات خاص برای اقشار ویژه کشور در لایحه بودجه 1401 اقدام مثبتی به نظر می‌رسد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز