مانورهایی دیدنی از جت های جنگنده که رکورد شکستند (ویدیو)

جنگنده های پیشرفته امروزی به لطف برخورداری از ویژگی هایی مانند جهت دهی رانش و ابرمانورپذیری می توانند مانورهایی انجام بدهند که هواپیماهای قدیمی حتی در خواب هم نمی توانستند ببینند. مانورهایی مانند لوپ، کبرا، هربست، فلت اسپین و تیل اسلید مانورهایی هستند که فقط جنگنده های پیشرفته امروزی قادر به انجام شان هستند. این جنگنده ها به اندازه ای قدرتمند هستند که می توانند به راحتی جاذبه زمین و قوانین فیزیک را به چالش بکشند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که چند مانور باورنکردنی که توسط جت های جنگنده اجرا شده اند را به شما نشان می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یک ویژگی خاص که برخی از جت های جنگنده را از دیگران مجزا می کند، خاصیت ابرمانورپذیری (supermaneverability) آن هاست. این جنگنده ها به اندازه ای قوی هستند که بدون اتکای محض بر خاصیت ایرودینامیک می توانند پرواز کنند. در این شرایط خلبان ها می تواند در شرایطی هواپیما را کنترل کنند که در هواپیماهای دیگری که این ویژگی را ندارند به طور قطع منجر به سقوط خواهد شد.

در واقع، خاصیت ابرمانورپذیری از چند راه به دست می آید که یکی از مهم ترین آن ها خاصیت جهت دهی رانش (thrust-vectoring) است، به این ترتیب که جت به جای این که بر جریان هوا تکیه کند، می تواند با تغییر جهت خروجی موتورهایش، دور خودش بچرخد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز