مالیات سنگین 2 ساله برای خریداران خودرو از بورس کالا

لست سکند

خریداران خودرو از بورس کالا حق فروش خودرو را تا دو سال بعد ندارند و طی بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی می شوند.

به گزارش کاماپرس، شاید همین محدودیتها و سختگیری هاست که باعث شده خیلی ها مخالف طرح فروش خودرو در بورس کالا باشند.
اصغر خسروشاهی نایب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو درباره طرح فروش خودرو در بورس کالا می گوید: «در طرح فروش خودرو در بورس کالا، قیمت خودروها توسط سازمان حمایت تعیین و شورای رقابت کنار گذاشته می‌شود و در این میان رقمی که خودرو بالاتر از قیمت سازمان حمایت در بورس کالا(بر اساس عرضه و تقاضا) فروخته و به خزانه دولت واریز می‌شود و از آن پول به شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی برای توسعه صنعت خودرو تسهیلات پرداخت می‌شود.»
یکی از قوانین این طرح این است که هرکس در سال فقط یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند.

به گزارش روزنامه ایران بر اساس این طرح تمام خودروهای تولید داخل صرفاً از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دو سال بعد نخواهند داشت و خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهند شد و این امر در مورد تمام خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی صدق خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مالیات سنگین 2 ساله برای خریداران خودرو از بورس کالا

  1. عباد گفته:

    چون کمبود است هیچ چیز درست نمیشود و چون وارد بورس میشود باید فاتحه آن را خواند چون مثل سهام میشود و اینجاست که در تله دولت افتاده و با این سرمایه همچون سرمایه سهام مردم هر کاری که دوست دارد با آن میکند همانطور که سرمایه ما را از بین برد سود ماشین هم نصیب خود خواهد کرد و گرفتن اصل پول هم از بورس دچار مشگل خواهد شد .بورس یک تله دولتی است مواظب باشید در آن نیفتید ما افتادیم ولی شما نیفتید فقط کسی بود که به شما کفت اگر بیفتید خروج آن مساوی سکته شما خواهد بود .خود دانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز