ماشین زشت فیات دوباره به خیابان می آید

تور لحظه آخری-کاماپرس

طبق خبرهایی که به تازگی منتشر شده است، خودرو قدیمی فیات توپولینو دوباره احیا خواهد شد ولی این بار از قالب دهه 30 میلادی اش بیرون خواهد آمد و در جلد سیتروئن امی فرو خواهد رفت و به چهارچرخه ای برقی برای قرن جدید تبدیل خواهد گشت. نسخه اصلی فیات توپولینو بین سال های 1936 تا 1955 تولید می شد و پس از جنگ جهانی دوم برای ایتالیایی ها وسیله نقلیه ای ارزان محسوب می شد که بیشتر افراد می توانستند آن را خریداری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، توپولینو (Topolino) در زبان ایتالیایی به معنای میکی موس است و نسل جدید و احیا شده این خودرو چهره ای مدرن خواهد داشت و همچنان خودرویی اقتصادی خواهد بود. این خودرو در واقع همان سیتروئن امی فرانسوی است که برای فروش در ایتالیا تغییر نام داده شده است و گزارش ها حاکی از آن است که نمایندگی های فیات در ایتالیا خودرو سیتروئن امی را که با نشان فیات به بازار عرضه می شود برای سال 2023 در معرض فروش گذاشته اند، در واقع، این سومین نشانی است که بر سیتروئن امی می خورد چون پیشتر نیز کمپانی اُپل نسخه ای از آن را با نام Rocks-e در اختیار مشتریانش گذاشته بود.

البته چهره و سبک و سیاق نسخه ایتالیایی توپولینو، رد پاهایی از فیات 500e در خودش دارد تا رنگ و بوی ایتالیایی بیشتری به آن ببخشد.

راز آسمان پایتخت

فیات توپولینو از یک باتری 5.5 کیلووات بر ساعتی بهره می برد، 8 اسب بخار نیرو دارد و حداکثر سرعت آن به 45 کیلومتر بر ساعت می رسد. این چهارچرخه برقی با یک بار شارژ می تواند مسافتی برابر با 47 کیلومتر را طی کند.

پربازدیدترین مطالب با بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : سیتروئنفیات
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز