سیتروئن امی ؛ راهی برای رهایی از ترافیک شهری

سیتروئن امی نه تنها به خاطر طراحی جالبش مورد توجه قرار گرفته، بلکه ارزان ترین راهی است که از طریق آن می توان سوار یک چهارچرخه برقی شد. این خودرو هم اکنون با قیمت 7690 پوند قابل خریداری است و حتی یک نوجوان شانزده سال نیز می تواند با داشتن گواهینامه موتورسیکلت با آن به رانندگی بپردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

 به گزارش کاماپرس، سیتروئن امی با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند و می تواند دریچه جدیدی بر روی دوستداران خودروهای برقی بگشاید. این خودرو کوچک برقی می تواند مورد استفاده کارمندان، دانشجویان و کسانی قرار بگیرد که همه روزه در شهر رفت و آمد می کنند و گاهی مجبورند مدتی در انتظار مترو، اتوبوس و یا دیگر وسایل نقلیه عمومی بمانند. در واقع، این چهارچرخه محدودیت های زندگی شهری را از پیش پای ساکنان برمی دارد و می تواند یک سیستم حمل و نقلی وسیع تر ایجاد کند.

آریاک سفر

سیتروئن امی بسیار قابل اعتماد است و به خاطر اندازه کوچک و جمع و جورش احتمال این که عیب و ایرادی از چشم پنهان بماند وجود ندارد. این خودرو هر دو سال یکبار و یا هر 12500 مایل به سرویس نیاز دارد. باتری این خودرو نیز به مدت سه سال یا 25000 مایل گارانتی دارد.

سیتروئن امی به خاطر سرعت کمش مجبور نیست مانند یک خودرو متعارف و معمولی مقررات ایمنی را رعایت کند. شاید تنها چیزی که این خودرو به سرنشینانش می دهد یک بدنه قرص و محکم است که به آن ها حس ایمنی القا کرده و از آن ها در برابر باد و باران محافظت می کند. البته این امکان وجود ندارد که وقتی سوار آن هستید مثل موتورسیکلت به زمین بخورید و داشتن دو صندلی به همراه کمربند ایمنی خودش غنیمتی محسوب می شود. صندلی های سفت و سواری خشک سیتروئن امی بر روی آن چرخ های کوچک، به معنای این است که برای تردد در خیابان های شهری طراحی شده است و با آن نمی توان به دل جاده زد. البته با سرعت کم و 45 کیلومتر بر ساعتی این خودرو، عاقلانه هم نیست که ریسک کرد و با آن به جاده رفت.

 

سیتروئن امی فقط 8 اسب بخار نیرو دارد ولی همین اندازه برای انجام رفت و آمدهای روزمره مناسب به نظر می رسد، در بیشتر مواقع نیز شما را از راهبندان های کلافه کننده شهری نجات می دهد. باتری این خودرو کوچک است و می توان با شارژر خانگی و یا در جایگاه آن را شارژ کرد ولی چیزی حدود سه ساعت طول خواهد کشید تا به طور کامل شارژ بشود. با این که برد سیتروئن امی با یک بار شارژ 74 کیلومتر اعلام شده است، ولی باید مراقب باشید چون ممکن است شارژ باتری خیلی زودتر از این ها تمام شود.

انتهای پیام

مرتبط با : سیتروئن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز