لپ تاپ 25 میلیون تومانی را چگونه 9 میلیون بخریم؟

لست سکند

خرید لپ تاپ در بازاری که قیمت این کالا در آن سر به فلک کشیده دل شیر می خواهد اما اگر اقتصادی فکر کنید و کمی هم از دانش و تجربه کمک بگیرید می توانید لپ تاپ را به قیمت بسیار کمتر هم بخرید یا اصطلاحا جمع کنید.

به گزارش کاماپرس، برای خرید لپ تاپ باید جیب پر از پول داشت اما اگر پول شما به قیمت لپ تاپ های موجود در بازار کفاف نمی دهد باز هم شانستان برای به دست آوردن یک لپ تاپ خوب کم نیست. احمدرضا نجفی روزنامه نگار اقتصادی در روزنامه هفت صبح راهکار مناسب برای خرید لپ تاپ 25 میلیونی به قیمت باورنکردنی 9 میلیون را که بر اساس تجربه شخصی به دست آورده با مخاطبان به اشتراک گذاشته است که در ادامه گزیده آن را می خوانید.

وی نوشته است: هفته پیش یک لپ‌تاپ ۲۵ میلیون تومانی را با قیمت ۹ میلیون تومان خریدم. البته تقریباً یک ماه با خودم کلنجار رفتم تا راضی شوم به جای لپ تاپ نو سراغ مدل‌های دست دوم بروم.

تبدیل هارد دیسک به SSD و ارتقای RAM

در حال حاضر یکی از راه های دور زدن قیمت بالای لپ تاپ خرید مدل های دست دوم و ارتقای آنها است. حتی اگر مشخصات لپ تاپ با آنچه مد نظرتان است اختلاف زیادی داشته باشد می توانید با تبدیل هارد دیسک به SSD و همچنین ارتقای حافظه موقت سرعت لپ تاپ را افزایش دهید تا برای اجرای یک برنامه مدت‌ها منتظر نمانید.

راز آسمان پایتخت

البته برای این کار حتماً باید به چند نکته توجه کنید و همچنین خودتان را برای خطرهای احتمالی خرید لپ تاپ دست دوم آماده کنید. سری پردازنده لپ تاپ قابل تغییر نیست برای همین اگر میخواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و لپ تاپ دست دوم بخرید بهتر است سراغ مدل هایی مثل Core i5 و7Core i  بروید که پردازنده های قوی تری دارند.

قیمت انواع RAM در بازار

دیگر مشخصات مثل حافظه موقت یا RAM را می توان با کمی هزینه ارتقا داد. برای کسانی که از لپ‌تاپ شامل کارهای معمول استفاده می‌کنند احتمالاً رم ۸ گیگابایتی گزینه خوبی باشد و لپ تاپ با این مشخصات در بازار با قیمتی حدود یک میلیون تومان فروخته می‌شود و رم ۴ گیگابایتی تقریباً ۵۰۰ هزار تومان است. البته موقع خرید لپ تاپ دست دوم باید مشخصات آن را چک کنید و ببینید دستگاه حداکثر تا چه اندازه از حافظه موقت پشتیبانی می کند. بعضی لپ تاپ ها حداکثر ۸ گیگابایت و بعضی حداکثر ۱۶ گیگابایت یا مدل های جدیدتر ارقام بیشتر را پشتیبانی می کنند.

با ارتقای حافظه موقت یارم سرعت اجرای برنامه‌ها افزایش پیدا می کند و می توانید برنامه های بیشتری را به صورت همزمان اجرا کنید. اگر لپ تاپ به اصطلاح کند است، ویندوز با تاخیر زیادی اجرا می‌شود و انتقال فایل ها زیاد طول می‌کشد می توانید روی انواع هارد SSD حساب باز کنید.

این نوع از هارد ظرفیت کمتر و سرعت بسیار بیشتری دارند قیمتشان هم نسبت به هارد دیسک معمولی بالاتر است. مثلاً هارددیسک ۵۱۲ گیگابایتی در بازار حدود ۵۰۰ هزار تومان است و هارد SSD ۶۴ گیگابایتی که مشتری بیشتری دارد با قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. هارد SSD ۱۲۰ گیگابایتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و هارد SSD 480 گیگابایتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد .

بررسی آگهی های فروش لپ تاپ دست دوم نشان می دهد با بودجه ای در حدود ۸ میلیون تومان می‌توان یک لپ تاپ با پردازنده 7Core i با حافظه رم ۴ گیگابایت پیدا کنید. این لپ‌تاپ را می‌توانید با خرید هارد SSD یک میلیونی و حافظه رم ۴ یا ۸ گیگابایتی به یک لپ‌تاپ عالی برای کارهای روزمره تان تبدیل کنید. خرید لپ تاپ نو با چنین مشخصاتی حداقل ۲۵ میلیون تومان بودجه لازم دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز