لپ‌تاپ جدید لنوو با نمایشگر دوگانه معرفی شد

لست سکند

این مدل که Lenovo Yoga Book 9i نام دارد، مخاطبان نمایشگاه CES 2023 را متحیر کرده است. لنوو راهی برای ترکیب نقاط قوت فاکتورهای شکل تاشو و صفحه‌نمایش دوگانه درحالی‌که نقاط ضعف آن‌ها را کاهش می‌دهد، کشف کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مخاطبان زیادی با منتشرشدن عکس‌های این لپ‌تاپ به کارایی آن شک داشتند، زیرا لپ‌تاپ‌های تاشو و از قبیل، محدودیت‌های بسیار زیادی دارند. اما این لپ‌تاپ فرق دارد و این به این دلیل است که لنوو به‌وضوح مهندسی نرم‌افزار لازم را انجام داده است تا مطمئن شود می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های آشکاری را که خریداران ممکن است با چنین دستگاهی داشته باشند برطرف کند.

اولین ایراد واضح است: هیچ پد لمسی قابل‌مشاهده‌ای در Yoga Book i9 وجود ندارد. این همان چیزی بود که برای اولین‌بار وقتی لنوو این دستگاه را معرفی کرد – که جانشین معنوی سرفیس نئو مایکروسافت در اندازه لپ‌تاپ است – در اصل دو صفحه‌نمایش OLED ۱۳٫۳ اینچی، با نسبت ۱۶ به ۱۰، با یک مرز بین خود و یک کیبورد در پایین، روی‌هم قرار گرفته‌اند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

اولین ویژگی این نمایشگرها، لمسی بودن آن‌هاست. دوم اینکه می‌توان از قلم (که در پشت دستگاه است) استفاده کرد. و سوم، در تنظیمات نرم‌افزار لنوو، می‌توان یک تاچ‌پد مجازی را مستقیماً روی صفحه‌نمایش کشید. این تاچ‌پد دارای دکمه‌های لمسی است که با بازخورد فیزیکی خود، در واقع شبیه دکمه‌های واقعی هستند. اندازه و موقعیت این تاچ‌پد نیز قابل تنظیم است.

همچنین می‌توان این دستگاه را با زاویه ۹۰ درجه تا کرد و مانند یک لپ‌تاپ معمولی ۱۳ اینچی از آن استفاده کرد. این یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های تاشو تک‌صفحه‌ای نیز است، اما مشکل با آن‌ها این است که معمولاً صفحه‌ای را که با آن کار می‌کنید بسیار کوچک‌تر می‌کند.

با تا کردن Yoga Book در حالت تاشو، واضح است که صفحه‌نمایش‌های موجود از دو به یک کاهش می‌یابد، اما تغییر اندازه تقریباً به‌اندازه زمانی که مثلاً Zenbook 17 Fold ایسوس را از وسط تا می‌کنید، احساس نمی‌شود. کاربر همچنان به یک صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ۱۳٫۳ اینچی با اندازه استاندارد با همان نسبت تصویر قبلی نگاه خواهد کرد.

به‌هرحال وقتی کاربر Yoga Book 9i را در حالت تاشو قرار می‌دهد، یک صفحه‌کلید مجازی و تاچ‌پد به طور خودکار در مکان‌هایی ظاهر می‌شوند که انتظار دارد. همچنین می‌توان صفحه‌کلید فیزیکی را درست بالای صفحه‌کلید مجازی قرارداد و در صورت انجام این کار، صفحه‌کلید لمسی در همان مکان باقی خواهد ماند.

به نظر می‌رسد همه این‌ها راه‌حل‌های بسیار کاربردی برای مشکل عدم حضور تاچ‌پد باشد. تاچ‌پدها از چالش‌های تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های دارای دو نمایشگر محسوب می‌شوند و این چالش باعث شده که تعداد زیادی لپ‌تاپ با تاچ‌پدهای نامناسب، کوچک و اذیت‌کننده راهی بازار شود.

یوگا بوک جدید لنوو از نسخه خاصی از ویندوز ۱۱ استفاده نمی‌کند، اما با تمام حرکات مختلفی که لنوو برای بهینه‌سازی تعاملات برای فاکتور فرم دو صفحه‌نمایش اضافه کرده است، به نظر می‌رسد که نسخه مخصوص نمایشگرهای دوتایی باشد. راه‌های زیادی برای جابه‌جایی پنجره‌ها و برنامه‌های کاربردی وجود دارد و تسلط بر همه آن‌ها تقریباً چهار ثانیه طول می‌کشد.

یک ضربه پنج‌انگشتی روی زبانه یا پنجره آن را گسترش می‌دهد تا هر دو صفحه را پر کند که «حالت آبشار» نام دارد؛ اگرچه داشتن یک لولای غول‌پیکر در وسط آبشار تا حدودی جلوه زیبایی‌شناسی را از آن می‌گیرد. در حالت تاشو، با کشیدن صفحه‌کلید با هشت انگشت، یک کنترل پنل کوچک با دسترسی سریع به پیش‌بینی‌های آب‌وهوا، آمار مصرف پردازنده و عملکرد، Outlook و سایر برنامه‌ها بالا می‌آید و تاچ‌پد را غیرفعال می‌کند.

همچنین کار با این لپ‌تاپ در حالت افقی نیز ممکن است، اما صفحه‌نمایش‌ها در صورت قرارگرفتن در این موقعیت، بلند و نازک هستند در نتیجه کمی بیشتر شبیه یک کتاب داستان به نظر می‌رسند تا یک مجموعه کاری.

سؤال دیگری که ممکن است به ذهن کاربران برسد، این است که آیا لولای بین دو نمایشگر یوگا بوک، لق می‌زند؟ پاسخ بله است. اگر روی صفحه ضربه زده شود و لپ‌تاپ کاملاً عمودی باشد، صفحه بالایی کمی می‌لرزد. بااین‌حال، به‌خاطر اینکه صفحه‌نمایش پایینی به کاربر نزدیک‌تر بوده و درنتیجه ناوبری بیشتر روی آن انجام می‌شود، مشکل بزرگی نخواهد بود.

مورد آخر، سخت‌افزار این لپ‌تاپ است. پردازنده آن یک تراشه نسل سیزدهم اینتل Core i7 سری U است، که بد نیست. این تراشه برای دستگاه‌های نازک و سبک طراحی شده است، بنابراین نباید انتظار تجربه ویرایش باورنکردنی از آن داشت.

لنوو قیمت پایه‌ای این لپ‌تاپ را از ۲۱۰۰ دلار اعلام کرده است.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی لنوو مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

 

مرتبط با : لنوو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز