لوازم خانگی بوش پرحاشیه نهایتا به دولت رسید!

کانتیرهای لوازم خانگی بوش که حاشیه های زیادی هم درست کرد در نهایت به دولت رسید.

به گزارش کاماپرس، جلوگیری از ترخیص محموله های لوازم خانگی بوش از گمرک سرو وصدای زیادی به پا کرده است. لوازم خانگی بوش در حالی وارد ایران شد که واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع اعلام شده بود. با اینکه این ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت وارد شده و مجوز گرفته و با صدور رأی دیوان عدالت اداری امکان واردات پیدا کرده بودند، اما گمرک از ترخیص محموله‌ها جلوگیری و موضوع را تحت بررسی قرار داده است.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در این باره می گوید:« واردات لوازم خانگی بوش در شرایطی مطرح شد که از دو سال پیش واردات کالاهای گروه چهار که عمدتاً مصرفی و غیرضرور هستند از جمله لوازم خانگی، ممنوع شده و تحت هیچ شرایطی این کالاها امکان ورود به کشور را نداشته اند، حتی برای ترخیص حدود ۷۰ میلیون یورو از این کالاها با وجود رایزنی‌های صورت گرفته در نهایت طی مهلتی که براساس مصوبه هیأت وزیران تعیین و در ۲۶ شهریور امسال به پایان رسید بخش زیادی از این کالاها ترخیص نشد و با اعلام گمرک متروکه شدند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دیوان عدالت اداری رای نهایی را صادر کرد

آریاک سفر

معاون فنی گمرک معتقد است منشأ ارز این کالاها به وضوح مشخص نیست و شائبه‌هایی در رابطه با واردات این کالا با ارز نیمایی و حتی دولتی وجود دارد. او در ادامه به مهر می گوید:« وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مدعی شده کانتینرهای لوازم خانگی بوش با ارز متقاضی تأمین ارز شده است، هرچند که بانک مرکزی تاکنون در این رابطه توضیحی اعلام نکرده است.»

همچنین به گفته معاون فنی گمرک شرکت کاسپین کالا دریا مالک ۴۲۰ کانتینر در دیوان عدالت اداری علیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران در سال گذشته شکایت کرد. بعد از این شکایت دیوان عدالت اداری با توجه به ادله‌های مطرح شده، وزارت صمت و گمرک را محکوم کر د و وزارت صمت مکلف به تمدید ثبت سفارش و گمرک موظف به ترخیص شد.

اما گمرک در زمان مقرر نسبت به رأی صادره اعتراض کرد و با ارائه مستندات درخواست تجدیدنظر را مطرح کرد که در نهایت با نقض رأی بدوی دیوان عدالت اداری، به گمرک اعلام شد از ترخیص کالاهای شاکی (کانتینرهای لوازم خانگی بوش) جلوگیری شود. در نهایت از ترخیص کالاهای مربوط به شرکت کاسپین دریا کالا ممانعت شد و درحال حاضر امکان واردات کانتینرهای لوازم خانگی بوش وجود ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بوش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز