قیمت لوازم خانگی با کاهش دلار ارزان می شود؟

لست سکند

با اینکه قیمت دلار در چند روز گذشته کاهش داشته، اما قیمت لوازم خانگی هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش کاماپرس، بعد از کاهش قیمت دلار در دو سه روز گذشته، بعضی از کالاها هم به این کاهش قیمت واکنش نشان دادند و کمی نزول را تجربه کردند. مثلا بازار موبایل و خودرو کمی تحت تاثیر قرار گرفت و تکانی به خود داد.

اما مردم همچنان منتظر ارزان شدن لوازم خانگی هستند که در چند ماه گذشته و با صعود قیمت دلار با افزایش قیمت زیادی روبرو شده بود. اما فعلا که این اتفاق نیفتاده است و بازار لوازم خانگی در برابر کاهش قیمتها مقاومت می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

چرا با کاهش دلار قیمت کالاهای لوازم خانگی ارزان نمی‌شود؟

راز آسمان پایتخت

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی معتقد است با کاهش قیمت دلار یک تولیدکننده نمی‌تواند در عرض 24 ساعت معجزه کند و قیمت تمام کالاها از جمله لوازم خانگی را کاهش دهد.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی وضعیت بازار لوازم خانگی راکد است. قطعا اگر قیمت کالاها ارزان شود، مردم هم راحت‌تر کالا می‌خرند. طبق آمارها فروش کالای لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افت کرده است. علت کاهش فروش کالاهای لوازم خانگی نیز افزایش و عدم ثبات قیمت‌ کالاهاست.

به گزارش تجارت نیوز حال با توجه به نصف شدن قدرت خرید مردم و کاهش فروش کالاها توسط فروشندگان لوازم خانگی آیا بهتر نیست طرح فروش اقساطی لوازم خانگی توسط دستگاه‌ها اجرا شود؟

اکبر پازوکی در این باره می گوید:« قیمت سه قلم لوازم خانگی ایرانی یعنی یک یخچال ساید بای ساید، لباس‌شویی و ظرف‌شویی حدود 80 میلیون تومان است، فروشندگان لوازم خانگی آنقدر سرمایه ندارند که بخواهند کالاها را اقساطی به مردم بفروشند.

با توجه به سود بانکی 10 درصدی ماهانه بانک‌ها، فروشنده این کالاها را با چه سودی بفروشد که هم خریدار و هم صاحب کالا ضرر نکند؟ ما چندان سرمایه زیادی نداریم که بخواهیم کالاها را اقساطی در اختیار مردم قرار دهیم. فروشندگان امروز کالاها را نقد می‌خرند و نقدی نیز به مردم می‌فروشند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “قیمت لوازم خانگی با کاهش دلار ارزان می شود؟

  1. فرشته گفته:

    مردم نخرند مجبور میشن بیارن پائین! هرچی تولید کنن وقتی مشتری نباشه به درد نمیخوره آخرش ورشکست میشن!

  2. حسرت ایرانی گفته:

    توروخداااااا نخرید ..انقدر نخرید تا مجبور به کاهش قیمتها بشن, خواهش میکنمممم
    ماچه گناهی کردیم که برای خرید ساید پول خون بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟ بر باعث و بانیش لعنت و نفرین
    یه مسوول دلسوز صدای مارو بشنوه

  3. م گفته:

    اونی که یخچال لازم داره چجوری نخره؟ قطعا دوست نداره گرون بخره ولی حالا چی .چقدر صبر کنیم تا ارزون شه؟

  4. بخشی گفته:

    اگه قول میدین سه ماه دیگه 5 ماه دیگه 1سال دیگه ارزون میشه ما نمیخریم بخدااا!!!! چه خبرتونه اخه؟؟؟ یخچال ساید با ماشین لباسشویی کن کمش 50 ملیون پول میخواد!!!!!

  5. داود گفته:

    رئیس اتحادیه چقدر منصفانه درد جویانه جواب مردم راسنبل میکنه..آدم سیر چه خبر از حال روز ادم گرسنه رو داره…جالبه میگه نمیشه با پایین اومدن ارز قیمت کاهش داشته باشه…ولی بر عکس با بالا رفتن ارز قیمت مثلا ساید هر روز نجومی تر میشه یک یخچال 80 میلیون…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز