لحظه اجکت خلبان قبل از سقوط جت جنگنده (ویدیو)

هنگامی که هواپیماهای پر سرعت امروزی با مشکلی مواجه می شوند و در آستانه سقوط قرار می گیرند، خلبان به خروجی اتوماتیک و بسیار سریع نیاز دارد. اجکت یا صندلی پران بیشتر در هواپیماهای نظامی و آموزشی کاربرد دارد و هرگاه خلبان بخواهد می تواند با کشیدن یک دستگیره سیستم اجکت را فعال کند. پس از کشیدن دستگیره یک پالس الکتریکی دریچه بالای سر خلبان را باز کرده و صندلی را به بیرون پرتاب می کند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که لحظه اجکت خلبان یک جت جنگنده قبل از سقوط را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، اجکت کردن از هواپیمایی که با سرعتی بالاتر از سرعت صوت (1207 کیلومتر بر ساعت) در حال حرکت است می تواند بسیار خطرناک باشد و فشار اجکت در این حالت ممکن است به G20 (فشار جاذبه زمین برابر با یک G در نظر گرفته می شود) یا حتی فراتر از آن برود. در این میزان از فشار، خلبان فشاری برابر با بیست برابر وزن بدنش احساس می کند که می تواند منجر به مصدومیت شدید و یا حتی مرگ بشود.

راز آسمان پایتخت

صندلی پران یکی از پیچیده ترین اجزا هواپیما است و باید در کسری از ثانیه و به درستی عمل کند تا بتواند جان خلبان را نجات بدهد. اگر فقط یکی از قطعات این سیستم به درستی کار نکند، مرگ خلبان را به دنبال خواهد داشت.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز