قیمت کوئیک ، ساینا و 8 خودرو دیگر آزاد می‌شود/ زلزله در بازار خودرو

لست سکند

طبق گفته های رئیس شورای رقابت احتمال آزاد سازی قیمت کوئیک ، ساینا، پژو 207 سقف شیشه ای، دنا پلاس توربو اتومات، شاهین، آریا و … تا دو هفته آینده قوت گرفته است و به نظر می رسد باید منتظر تغییرات اساسی در قیمت خودرو در بازار باشیم.

به گزارش کاماپرس، پس از اعلام پایان مهلت سازمان بازرسی به شرکت های خودروسازی برای تخلیه و تحویل خودروهای مانده در پارکینگ و همچنین آزاد سازی 2 هزار و 800 خودرو از گمرک، به تازگی خبری مبنی بر آزادسازی قیمت 10 مدل خودرو تا دو هفته آینده منتشر شده است. آزادسازی قیمت این خودروهامی توان به معنای واگذار کردن تعیین قیمت به خودروسازها باشد که معمولا گرانی قیمت کارخانه ای خودرو و در پی آن گرانی قیمت خودرو در بازار را به دنبال دارد.

ضمنا با توجه به اعتراض های وزیر صمت به کیفیت خودروهای داخلی، همچنین تعیین درآمد حاصل از گمرکی خودروهای وارداتی در سال آینده، ماجرای از سرگرفتن واردات خودرو بیش از پیش قوت گرفته است.

در آخرین تحول رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

حال در این شرایط اعلام شده که احتمالا تا دو هفته دیگر آزادسازی قیمت خودرو اعلام شود.

راز آسمان پایتخت

رضا شیوا در گفتگویی با روزنامه همشهری توضیح داده است:  باید توجه کنیم که در گذشته و هنگامی که واردات خودرو آزاد بود نیز شورای رقابت برخی خودروهای تولید یا مونتاژ داخل را با استناد به عرضه محصولات مشابه و رقابتی بودن بازار از فهرست ضوابط قیمت‌گذاری خارج کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وظیفه این شورا تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت برای خودرو و سایر کالاهایی است که بازاری انحصاری داشته باشند. اما درصورتی که رقیبی برای این محصولات در بازار وجود داشته باشد، مشمول این ضوابط نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با استناد به اینکه اکنون کرمان موتور، گروه بهمن ، مدیران‌خودرو و چانگان خودروهایی هم‌کلاس برخی محصولات ایران خودرو و سایپا تولید می‌کنند، درخواست کرد تا اینگونه محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “قیمت کوئیک ، ساینا و 8 خودرو دیگر آزاد می‌شود/ زلزله در بازار خودرو

  1. منتقد گفته:

    خدا لعنتت کنه که برای چهار روز پست و مقام و منفعتی که حتی نمیتونی با خودت توی گور ببری مورد لعن و نفرین یه جماعت چندین هزار نفری قرار گرفتی. از تو بدتر هم اونایی هستند که دست تو رو برای این خیانت به ما حواله دارها باز گذاشتند.

  2. حقیقت خواه گفته:

    شما ای جیب بر های حرفه ای؛ از جون این ملت بدبخت، چی میخواهین؟ چرا قبول نمیکنید تا اون خودروهای خارجی ارزون قیمت وارد مملکت بشن تا مردم مجبورنباشند که ۲۰ برابر ارزش واقعی این اربعه های مرگ داخلی پول ندهند. واقعا چرا؟

  3. رضا گفته:

    لعنت بر شرف شورای رقابت بی وجود ب بته عرضه نداری زر مفت نزن طرف یک ساله ماشین نوشته الان قیمتا رو ازاد میکنی بی شرف

  4. علی گفته:

    شورا رقابت خودش عامل افزایش قیمت هاست. تاوقتی که سیاسیون پشت پرده در پی بالا رفتن قیمت هستن و نفوذ شرکت های خودروی در بین سیاسیون وضع خورد همینه.
    تا وقتی که ی مشت مسول بیکفایت و بی لیاقت هست وضعیت همینه .
    شده داستان نون قرض دادن دزد به دزد

  5. Kamaron گفته:

    خدایا انشالله روزی برسه ما با یک کشور اروپایی ارتباط مستقیم داشته باشیم تا معنی خودرو رو بف همیم، الهی آمین

  6. سعید گفته:

    جیب مردم رو خالی میکنید به هرنحوی اخه این ماشینا چهل پنجاه میلیونم نمی ارزه دارید چکارمیکنید یه کم انسان باشید…

  7. سارا گفته:

    لعنت بر سایپای دزد.با پول مردم کلی سود کرد و بعد عمدا قیمت کوییک رو بالا برد تا مردم انصراف بدن.اصلا خودرو تولید نمیکنه این دزد بی شرف.خدایا خودت حق مارو بگیر .ما دستمون به جایی بند نیست.انشالله یه روز مدیران سایپا بالای دار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز