قیمت قالیشویی امسال چقدر گرانتر شده است؟

لست سکند

با نزدیک شدن به سال جدید و شب عید، تقریبا بیشتر خدمات دچار تغییرات قیمت شده و خدمات قالیشویی ها نیز از این افزایش قیمت در امان نبوده است. به طوری که با توجه به نرخ اعلامی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، این رقم برای امسال تا نزدیک به 40 درصد گرانتر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و ایام خانه تکانی، اطلاع از قیمت‌های مصوب برای قالیشویی ها به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. هزینه این خدمات با توجه به نرخ‌های اعلام شده، به نسبت سال گذشته تا نزدیک به 40 درصد افزایش داشته است. با این حال، با توجه به اقدامات غیرمجازی که از سوی افراد در زمینه اطلاع رسانی‌ها صورت می‌گیرد؛ محمدرضا احسانی نیا، رئیس اتحادیه قالیشویان، تنها راه اطلاع از قیمت‌های مصوب و قانونی را، تماس با اتحادیه و دریافت شماره نزدیک‌ترین واحد مجوزدار محل سکونت خود دانست.

اخبار مهم و پربازدید امروز را از دست ندهید:

نرخ شستشوی هر متر فرش و موکت چند؟

در حال حاضر، بنابر اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نرخ معمولی و نرخ شستشوی کامل با مواد لازم برای هر متر از انواع موکت معمولی به ترتیب 4 هزار و 100 و 6 هزار و 200 تومان است. همین ارقام برای موکت پرزدار و گل برجسته به ترتیب، 6 هزار و 600 و 8 هزار 600 تومان تعیین شده است.

راز آسمان پایتخت

شستشوی هر متر فرش معمولی با نرخ معمولی 10 هزار و 600 تومان و با نرخ شستشوی کامل و اعلا، 16 هزار و 500 تومان است. همین ارقام برای فرش ماشینی مدرن و گل برجسته، برای هردو نوع شستشوی معمولی و شستشوی اعلا، متری 22 هزار و 500 تومان تمام می‌شود.

همچنین شستشوی فرش دستباف معمولی، اگر به شکل معمولی باشد، متری 15 هزار و 200 تومان و اگر به شکل کامل و با مواد لازم باشد، 28 هزار و 300 تومان است. همین ارقام برای فرش دستباف روشن اعلا به ترتیب، 19 هزار تومان و 39 هزار و 600 تومان است.

ضمنا شستشوی فرش گل ابریشم نیز، برای هردو شستشوی معمولی و شستشوی کامل و اعلا، 74  هزار و 600 تومان در نظر گرفته شده است.

اعلاشویی با شستشوی معمولی چه تفاوتی دارد؟

معمولا قالیشویی ها، خدمات شستشوی خود را در دو شکل اعلاشویی و شسشتوی معمولی ارائه می‌کنند که به لحاظ قیمتی کمی با هم تفاوت دارند. تفاوت اصلی این دو نوع شستشو، در نوع موادی است که در شستشو به کار می‌رود؛ به طوری که معمولا در شستشوی معمولی، فرش تنها یک بار با تاید شسته می‌شود. در حالی که در اعلاشویی، فرش 2 دفعه و با انواع مایع شوینده مانند شامپوی تکزافون، کلر و آب ژاول و … شسته می‌شود. در اعلاشویی با سفیدشویی و لکه برداری، نه تنها فرش تمیزتر می‌شود، بلکه کیفیت فرش هم تا حد زیادی حفظ شده و به آن آسیب نمی‌رسد.

قالیشویی ها چه خدمات دیگری دارند؟

امروزه قالیشویی‌ها در کنار خدماتی که در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت، لکه برداری و سفید شویی آن‌ها انجام می‌دهند، دارای خدمات دیگری چون شستشو و لکه برداری مبل‌ها و مبل شویی در محل را نیز ارائه می‌دهند.

از دیگر خدمات برخی از قالیشویی‌ها می‌توان به ترمیم ریشه و شیرازه فرش، رنگ و لکه برداری، پرداخت و موگیری و رفوگری و ترمیم فرش نیز اشاره کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز