قیمت طلا در چه صورتی سقوط می کند؟

درحالی که قیمت طلا طی ماه های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است اما انتظار می رود درصورت اتمام شیوع کرونا و فعالیت مجدد بازارهای دنیا، قیمت طلا کاهش یابد.

به گزارش کاماپرس، شیوع کرونا، سقوط قیمت نفت و … التهاب در بازار‌طلا را رقم زده است برهمین اساس کارشناسان و فعالان اقتصادی پیش بینی می کنند که حل این مشکلات، می تواند به افت قیمت طلا منجر شود، نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران معتقد است : چنانچه کرونا دست از سر ما بردارد و مجدد بازارهای دنیا فعال شوند، نرخ انس ۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.
مسعود یزدانی می گوید: اگر بخواهیم به بازار سکه و‌طلا از منظر التهاب آن بپردازیم، باید گفت که این التهاب تنها به دو پارامتر که یکی داخلی و دیگری خارجی است بستگی دارد. پارامتری همچون افزایش نرخ انس جهانی از ۱۲۰۰ دلار به ۱۷۵۰ دلار از بُعد خارجی و نرخ ارز و نوسانات آن از بُعد داخلی تاثیر مستقیم بر قیمت سکه و طلا در بازار داخلی دارند.

افزایش اقبال به خرید طلا

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهرتهران همچنین اظهار می کند: با توجه به همه‌گیری ویروس‌ کرونا در جهان، بورس‌، نفت و پتروشیمی محدوده شده‌اند؛ بنابراین سرمایه‌های ذخیره شده باید به سمتی حرکت می‌کرد که دارای گردش بود؛ بنابراین بهترین کالایی که حتی با یک تلفن می‌توان آن را خرید و فروش کرد، طلا است.

در این باره بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

او در گفت و گو با ایسنا می افزاید: بنابراین اکثریت سرمایه‌داران به سمت فعالیت در بازار سکه و طلا حرکت کردند. به همین دلیل انس طلا از ۱۲۰۰ – ۱۳۰۰ دلار آرام‌آرام افزایش پیدا کرد تا ۱۷۵۰ دلار هم رسید. این افزایش ۴۲۰ دلار در یک سال طی ۵۰ سال اخیر که تقریبا عرضه و تقاضا روندی معمول داشته است، بی‌سابقه بود.
به گفته یزدانی، علاوه براین بعد خارجی که بسیار تاثیرگذار در قیمت‌ها بوده است، بعد داخلی موثر بر قیمت سکه و‌طلا، همیشه ارز بوده است، مشکلات ارزی این روزها دیگر برکسی پوشیده نیست، اکنون نفت چهار میلیون بشکه‌ای به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار رسیده است.
نایب رییس اول اتحادیه‌طلا و جواهرتهران تاکید می کند: تهیه ارز برای کشور مشکل شده و با محدودیت منابع تامین ارز مواجه شده‌ایم.

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز