قیمت طلا سد 2000 دلار را شکست

سرانجام پیش بینی ها در خصوص بالارفتن قیمت طلا تا ثبت یک رکورد بی سابقه به حقیقت پیوست و اونس جهانی رکورد تاریخی 2000 دلار را پشت سر گذاشت.

به گزارش کاماپرس؛ از ابتدای ماه ژوئن تاکنون بیش از ۱۰ درصد رشد قیمت داشته و سه شنبه هفته جاری تا رکورد تاریخی ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت پیش رفت. همان موقع بود که اقتصاددان بانک ملی استرالیا در اظهارنظری عنوان کردند که وخامت وضعیت شیوع ویروس کرونا، تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی و افت بیشتر ارزش دلار ممکن است طلا را به مرز ۲۰۰۰ دلار برساند.

رکورد تاریخی قیمت طلا

این پیش بینی به حقیقت پیوست و روز گذشته قیمت هر اونس طلای آمریکا در حالی از ۲۰۰۰ دلار فراتر رفت که تداوم افت ارزش دلار و نگرانی‌های ناشی از بحران کرونا قیمت این فلز زرد را تقویت کرده است.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۹۴ درصد یا ۳۹ دلار جهش کرد و به ۲۰۰۵.۴ دلار رسید که رکورد تاریخی جدیدی است.

آریاک سفر

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن هم با ۰.۸۵ درصد یا ۱۶.۸۷ دلار افزایش به ۱۹۷۶.۳۳ دلار رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آینده مبهم در انتظار سرمایه گذاران

افزایش فاصله قیمت پیش‌خرید و قیمت نقدی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران آینده مبهمی را انتظار می‌کشند.
در همین رابطه و بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر وخامت شیوع ویروس کرونا و نرخهای بهره اندک در سطح جهانی و اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان حدود ۳۰ درصد رشد کرده است.

در بازار داخلی نیز نگاه ها در ابتدای هفته به اونس جهانی طلا خیره شده است و انتظار می رود روند بازار افزایشی باشد. اثر روانی شکسته شدن مرز 2000 دلاری توسط اونس جهانی طلا می تواند سکه و طلای داخلی را با یک جهش شدید مواجه کند که باید منتظر ماند و بازار را رصد کرد که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت طلا سد 2000 دلار را شکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز