قیمت طلا روز 4 خرداد 1401/ چشم امید سکه به نرخ دلار

لست سکند

امروز نرخ دلار عقبگرد داشت، اما قیمت طلا و سکه همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد. هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد 300 تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون 379 هزار و 400 تومانی قرار دارد. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 97 هزار تومان رشد کرده و به مرز 14 میلیون و 398 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سکه بازان به دقت شرایط بازار ارز را وارسی می‌کنند و به قیمت دلار حساس هستند. اگر در روز جاری قیمت این فلزگرانبها از مرز مهم حمایتی عبور کند، احتمال رشد بیشتر نرخ طلا و سکه وجود دارد. البته در این موضوع نرخ اونس هم دخیل است، اما به نظر اثرگذاری آن به اندازه نرخ دلار نخواهد بود. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز قبل 3 درصد کمتر شده و به مرز هزار و 863 دلاری رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در چه صورت فروش سکه بیشتر می‌شود؟

سکه‌بازان معتقدند که اگر دلار نتواند از محدوده حمایتی پیشرو عبور کند و باز هم قیمت آن کاهشی شود، نگهداری این فلز گرانبها چندان به صرفه نخواهد بود و بنابراین حجم فروش بالاتر خواهد رفت. اما اگر این جریان برعکس شود، خریداران بیشتری در بازار حضور پیدا خواهند کرد و رونق بازار بیش از پیش خواهد شد.

اطلاعات عمومی:

با فلز رودیوم و کاربردش آشنا هستید؟

رویدوم از کمیاب‌ترین فلزات جهان بوده و عضوی از خانواده پلاتین است. رنگ‌های این فلز کمیاب نقره‌ای و سفید بوده و سختی زیادی دارد. مقاومت این فلز در برابر فرسایش و واکنش‌های شیمیایی بالا است و یک لایه آن روی انواع زیورآلات علاوه بر جلا و درخشندگی، مقاومت آن را هم بالا می‌برد. به همین دلیل برخی از طلا و جواهرسازان به این فلز توجه دارند و آن را در تهیه انواع زیورآلات به کار می‌برند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز