قیمت طلا روز 3 خردادماه 1401 / سکه در مرز حساس

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 2 هزار و 500 تومان بالاتر رفته و در محدوده یک میلیون و 318 هزار و 300 تومانی قرار گرفته است. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 0.2 درصد دیگر افزایش پیدا کرد و 14 میلیون و 500 هزار تومان شد. به اعتقاد برخی معامله گران، خیلی از سرمایه گذاران بازار ارز اکنون به بازار سکه هجوم برده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه نرخ اونس در روز جاری امروز اندکی کاهش پیدا کرد، ولی قیمت فلزات گرانبهای داخلی صعودی بود. امروز هر اونس طلا نسبت به روز گذشته 0.79 درصد کم شد و به مرز هزار و 855 دلاری رسید. روز گذشته بالاخره قیمت اونس بعد از کاهش قیمتی پیاپی، توانست اندکی بهبود پیدا کند، اما این رشد قیمتی دوام نداشت. به نظر یکی از دلایل کاهش نرخ اونس در روز جاری به بهبود شرایط بازار سهام مربوط می‌شود. هر زمان که وضعیت  بازار سهام بهبود پیدا می‌کند، نرخ اونس رو به نزول می‌رود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

عاملی که باعث بهبود وضعیت بازار اونس شد، لغو تعرفه برخی از کالاهای چینی توسط آمریکا بود. این مسئله وضعیت بازار سهام آمریکا را بهبود داد.

تلاطم در بازار سکه

افت اونس و رشد جزئی دلار، اندکی وضعیت بازار سکه را متلاطم کرد. کاهش دوباره نرخ اونس باعث شد تا در صبح روز جاری، این فلز گرانبها مرز مقاومتی را از دست بدهد، اما در حال حاضر در مرز مقاومتی حساس، یعنی محدوده 14 میلیون و 500 هزار تومان، قرار دارد. هم اکنون فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت معاملاتی آن بالای یک میلیون تومان اعلام شده است.

اطلاعات عمومی:

مطالبی درباره فلز پالادیوم

پالادیوم یکی دیگر از فلزات گرانبها است که به رنگ نقره‌ای و سفید وجود دارد. این فلز همانند طلا امکان تبدیل به ورقه‌های نازک را دارد و یکی از انواع فلزات کمیاب است. فلز مذکور در مجاورت هوا سیاه رنگ نمی‌شود. بیشتر پالادیم دنیا در دو کشور روسیه و آفریقای جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز