قیمت طلا روز 1 خردادماه 1401/ پیشتازی سکه در کانال 14 میلیون تومانی

لست سکند

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 23 هزار و 100 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 379 هزار و 900 تومان رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 337 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 14 میلیون و 434 هزار تومان قرار گرفت. ادامه روند صعودی اونس در کنار نرخ دلار، شرایط بازار فلزات گرانبها را برای ورود بیشتر معامله گران فراهم کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس رشد پیدا کرده و اکنون با افزایش 0.31 درصدی نسبت به دو روز قبل در محدوده هزار و 847 دلاری قرار دارد. هفته گذشته آمارهای اقتصادی ضعیف‌تری از ایالات متحده آمریکا مشاهده شد و حتی مطالبات بیکاری بالا رفت. این موضوع بار دیگر توجه سرمایه گذاران را به بازار طلا، به عنوان یک دارایی امن و مطمئن، جلب کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اما بازار سهام آمریکا هم با انتشار داده‌های اقتصادی، ریزش بیشترین را تجربه کرد. به نظر کارشناسان، انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی آمریکا خبر خوبی محسوب می‌شود و امکان اوج گیری دوباره اونس وجود دارد. اما در صورتی که حرکت نزولی سهام ادامه پیدا کند، ممکن است نرخ اونس بار دیگر نزولی شود.

حمایت اونس از نرخ سکه

با توجه به موارد مذکور، مسیر برای رشد قیمتی سکه هموار شد. به نظر تحلیلگران فنی بازار، در صورتی که طی روز جاری نرخ دلار نزول پیدا کند، امکان کاهش قیمتی سکه به پایین محدوده 14 میلیون و 200 هزار تومانی وجود دارد. در چنین شرایطی فشار فروش در بازار این فلز گرانبها بیشتر خواهد شد. اما به نظر نرخ اونس و افزایش ارزش ذاتی سکه مانع از کاهش قیمتی آن شود.

اطلاعات عمومی:

پلاتین را بشناسید

یکی از فلزات باارزش جهان پلاتین نام دارد. این فلز 30 برابر بیشتر از طلا کمیاب است. کمترین واکنش پذیری در بین فلزات مربوط به پلاتین است و این فلز در برابر خوردگی و آسیب دیدگی مقاومت بالایی دارد. قیمت پلاتین از طلا نوسانی‌تر و دارای شکل پذیری خوبی است. هر اونس پلاتین در روز گذشته 947 دلار قیمت داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز