قیمت طلا روز 25 اردیبهشت ماه 1401 / نرخ سکه در کانال جدید محکم شد

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 9 هزار و 500 تومان بالاتر رفت و به مرز یک میلیون و 362 هزار و 100 تومان رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با روز گذشته رشد 281 هزار تومانی را تجربه کرد و در محدوده 14 میلیون و 434 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی که اونس در بازار جهانی همچنان وضعیت نزولی را تجربه می‌کند، اما قیمت دلار و طلای بازار داخلی به سرعت در حال فتح کانال‌های بالاتر قیمتی هستند. هم اکنون اونس جهانی با کاهش 0.4 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده هزار و 812 دلاری قرار دارد. طلای جهانی به زیر کانال هزار و 830 دلاری رسیده و احتمالا با از دست دادن این محدوده حمایتی به سمت مرزهای پایین‌تر قیمتی حرکت کند. با عبور از این مرز حمایتی، فروش‌های فنی بالاتر رفته و کارشناسان معتقدند امکان کاهش بیشتر نرخ طلای جهانی دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در حال حاضر از لحاظ فنی نرخ اونس حمایت هزار و 790 دلاری را پیش رو خواهد داشت. اما به نظر برخی از فعالان و کارشناسان، مرز هزار و 800 دلاری برای اونس بسیار مهم است و ابتدا در این محدوده تقابلی بین طرف‌های کاهشی و افزایشی بازار شکل خواهد گرفت. البته که از دست رفتن مرز هزار و 800 دلاری به معنای پایان دوره صعودی طلا نخواهد بود، اما قاعدتا این موضوع ترس سرمایه گذاران را بیشتر خواهد کرد.

نتیجه افزایش نرخ سکه چیست؟

نرخ سکه همراه با قیمت دلار در حال رشد قابل توجه است. در حالی که نرخ اونس همواره در حال عقب نشینی بوده و این موضوع اختلاف قیمت معاملاتی و ارزش ذاتی سکه را بیشتر از قبل می‌کند. در روز گذشته ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و 938 هزار تومان اعلام شد، در حالی که قیمت معاملاتی آن به 14 میلیون رسیده بود و همین موضوع حباب سکه را به بالای 10 درصد رساند. افزایش حباب سکه، معاملات این فلز گرانبها را پرریسک می‌کند.

اطلاعات عمومی:

درباره نیم سکه چه می‌دانید؟

نیم سکه یکی از انواع سکه‌های رایج در بازار ایران است که مسئولیت ضرب و عرضه آن را بانک مرکزی برعهده دارد. قطر نیم سکه 19 میلی متر بوده و بر اساس اطلاعات موجود عیار این فلزات گرانبها با در نظر گرفتن عیار 24، 21.6 است. وزن طلای خالص هر نیم سکه اندکی از 3.5 گرم بیشتر می‌شود. هم اکنون قیمت نیم سکه 7 میلیون و 845 هزار تومان است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز