قیمت طلا به بالاترین حد ممکن رسید

تور لحظه آخری-کاماپرس

در حال حاضر نرخ اونس طلا نسبت به دو روز گذشته 18.3 درصد رشد قیمت داشته و به مرز هزار و 859 دلاری رسیده است. با توجه به مسئله اوکراین، جذابیت طلا برای سرمایه گذاران افزایش پیدا کرده و همین عامل باعث شده تا این فلز گرانبها به بالاترین نرخ چند ماهه اخیر برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتشار داده‌های تورم ایالات متحده در روز پنج شنبه نشان دهنده این بود که طی ماه ژانویه تورم این کشور به 7.5 درصد رسید. آمار و ارقام منتشر شده بیان می‌کند که نرخ تورم آمریکا نسبت به ماه قبل رشد زیادی پیدا کرده است. همه این عوامل باهم باعث رشد قابل توجه نرخ اونس شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

لرزه های اساسی در بازار طلا و سکه و رشد قیمتی انواع فلزات گرانبها

همزمان با رشد نرخ دلار و اونس، قیمت طلا و سکه بازار داخلی هم بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفته است. نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.17 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 203 هزار و 300 تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز 0.61 درصد بالا رفت و در محدوده 12 میلیون و 120 هزار تومانی قرار گرفت.

گمانه زنی‌ها درباره تشدید تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر مسئله اوکراین باعث شده تا بازار ارزی کشور و به دنباله آن بازار طلا و سکه کاملا بهم بریزد. تنش‌ها به حدی جدی است که برخی ادعا کرده‌اند شیپور جنگ به صدا درآمده و به همین دلیل با هدف خرید به بازار طلا هجوم برده‌اند.

براساس پیش بینی‌های قبلی تحلیلگران فنی طلا، مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی برای سکه بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که سکه بتواند این مرز قیمتی را حفظ کند، روند صعودی آن ادامه پیدا خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز