طرف کاهشی بازار طلا و سکه قوی تر است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افت نرخ دلار و همچنین اونس باعث شده تا کاهش قیمتی طلا و سکه ادامه پیدا کند. طی روز جاری نسبت به روز گذشته، نرخ طلا 9 هزار و 500 تومان دیگر کم شد و به مرز یک میلیون و 157 هزار و 300 تومانی رسید. قیمت سکه امامی هم در مقایسه با دیروز کاهش 0.55 درصدی پیدا کرد و 11 میلیون و 705 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه، با توجه به وضعیت بازار دلار و اونس، اهرمی برای افزایش ندارد و همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند. تحلیلگران بازار طلا و سکه بر این اعتقادند که مرز قیمتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی برای این فلز گرانبها اهمیت زیادی دارد. اگر سکه بتواند از محدوده مذکور عبور کند، احتمال رشد سریع و 12 میلیونی شدن آن وجود دارد. اما در حال حاضر سکه توان شکستن این مرز قیمتی را پیدا نکرده و در کانال 11 میلیون تومانی گیر افتاده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در چه صورت نرخ اونس کاهش بیشتری خواهد داشت؟

هم اکنون نرخ اونس در مرز هزار و 833 دلاری قرار دارد که قیمت بالایی برای این فلز گرانبها محسوب می‌شود. تحلیلگران معتقدند در صورتی افزایش نرخ اونس ادامه پیدا خواهد کرد که داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده آمریکا به نفع این فلز گرانبها باشد. براساس گزارش‌های قبلی، نرخ تورم آمریکا به 7 درصد رسیده بود که یکی از بالاترین نرخ‌ها برای این کشور محسوب می‌شد.

کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که نرخ تورم ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه به 7.2 درصد رسیده باشد. اگر این پیش بینی درست باشد، یکی از بالاترین نرخ‌های تورم برای آمریکا رخ داده و طلا به عنوان دارایی امنف بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی نرخ این فلز گرانبها رو به افزایش می‌رود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز