قیمت طلا با نزدیک شدن کریسمس سقوط می‌کند

بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط برخی تحلیل گران بازار فلزات گرانبها، قیمت طلا با نزدیک شدن کریسمس سقوط خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، بازار طلا و سکه داخلی این روزها بیش از پیش به بازار جهانی و قیمت اونس جهانی طلا چشم دوخته است چرا که متغیرهای سیاسی همچون تهدیدهای مستمر ترامپ در حال از دست دادن قدرت خود در این بازار هستند.

در بازار جهانی طلا نیز در حالی که برخی سرمایه گذاران در انتظار افزایشی باقی ماندن بازار هستند تا قیمت طلا از مرز ۱۸۵۰ دلار عبور کند و به سطوح جدید حرکت کند اما احساسات افزایشی در بازار تضعیف شده است و برخی تحلیل گران پیش بینی می کنند قیمت طلا با نزدیک شدن به کریسمس سقوط خواهد کرد.

فصل خرید طلا با نزدیک شدن به کریسمس در حال پایان است

بنابه اعلام اقتصاد نیوز، بر اساس آخرین نتایج نظرخواهی کیتکو نیوز ، احساسات کوتاه مدت به بازار طلا متفاوت است اما برخی تحلیلگران هشدار می دهند با توجه به تعطیلات کریسمس فصل طلا به سرعت در حال تمام شدن است زیرا در این مقطع حجم معاملات کاهش پیدا می کند و نوسانات قیمت شدید می شود. بنابراین با نزدیک شدن به کریسمس باید از بازار خارج شد.

آریاک سفر

بازار طلا هفته گذشته را نسبتا خنثی به پایان رساند. معاملات تحویل آتی طلای فوریه آخرین بار با هر اونس 1884 دلار معامله شد که حدود 6 دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

یک تحلیل گر سرشناس بازار گفت که اگرچه او نسبت به طلا بی طرف است ، اما همچنین نگران است که  کف قیمت طلا تا پایان سال پایین تر رود.

هانسن اضافه کرد که بازار همچنین یک الگوی کوتاه مدت را تشکیل می دهد و اگر کف قیمت 1825 دلار را بشکند ، قیمت‌ها می توانند پایین ترین سطح ماه نوامبر را دوباره تجربه کنند.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه گذاری مستقل سیا نیز می گوید که او هم به نوسان میانگین 50 روزه طلا توجه می‌کند.

به گفته او چهار بار بازار در میزان میانگین نوسان 50 روزه (میانگین متحرک 50 روزه با جمع بندی 50 داده  گذشته و سپس تقسیم نتیجه بر 50 محاسبه می شود ) شکست خورده است. او می گوید:من فکر می کنم که تا پایان سال میلادی قیمت طلا در  کانال معاملاتی 1800 دلار معلق باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز