قیمت طلا با سقوط بیت کوین چقدر گران می‌شود؟

با سقوط بیت کوین، سرمایه گذاران دوباره به سوی طلا بازگشته اند. در بازار داخلی، قیمت طلا طی روزهای اخیر نوسان های اندکی داشته ولی روند قیمت اغلب صعودی بوده است و در بازار جهانی نیز فلز زرد میل به افزایش قیمت دارد.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران بیت کوین در اردیبهشت ماه با زیان های سنگینی مواجه شده اند . ریزش بیت کوین در بازارهای جهانی با دستگیری یک بیزنس من مشهور و بلوکه شدن حساب‌های صرافی ارزهای دیجیتال مرتبط  با این شخص، معامله گران رمز ارزها در ایران را با زیان مضاعف مواجه کرد.

اکنون سرمایه گذاران سنتی با لبخند به سرمایه گذاران مدرن نگاه می کنند؛ چرا که سرمایه آنها در دارایی هایی همچون طلا از گزند این گونه ریزش ها و زیان های فاحش در امان است.

در بازار جهانی نیز خوش بینی به افزایش قیمت فلز گرانبها بعد از سقوط بیت کوین در حال اوج گیری است.

خیز طلا به سوی قیمت های بالاتر

آریاک سفر

در این زمینه «ادوارد مویا» که یک تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به شمار می آید به کیتکونیوز گفته است: هفته گذشته یکی از هفته هایی بود که برای بسیاری از معامله گران تغییر معادلات را رقم زد. حباب ارز دیجیتالی فرو ریخت و اگرچه رمزارزها به این زودی کنار نمی روند اما این استدلال که بیت کوین پناه امن دارایی در برابر تورم است زیر سوال رفت.

اخبار و گزارش های مهم و پربازدید را بخوانید:

وی تصریح کرد: از این پس افراد آگاهی و نگرانی بیشتری نسبت به نوسان بیت کوین خواهند داشت. این امر به سرازیر شدن موج پول به سمت طلا منجر شد و فروش صندوق های ETF طلا اکنون متوقف شده است. من به طلا خوش بین هستم.

تحلیل های بازار طلا را می توان این گونه جمع بندی کرد که با توجه به این که اونس طلا شکستن قیمت ۱۹۰۰ دلار را هدف گرفته است، ممکن است انتظار بازارها برای مشاهده شکسته شدن این سطح چندان طولانی نشود.

بارت میلک، یکی دیگر از کارشناسان مشهور بازار طلای جهانی نیز در این زمینه گفته است: پس از یک آوریل و مه آرام، طلا در آستانه معامله در قیمت بالاتری قرار دارد. در آینده نه چندان دور اونس طلا به بالای سطح ۱۹۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

میلک پیش بینی کرد طلا احتمالا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور می کند. طلا اکنون در محدوده ۱۸۷۰ دلار قرار دارد و از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه عبور کرده است. طلا فضای زیادی برای صعود به قیمت بالاتر دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز