قیمت طلا آماده بازگشت به مرز 2000 دلار

قیمت طلا روند پرنوسانی را در هفته های اخیر طی کرده و گرچه اخیرا به روند نزولی افتاده اما بر اساس تحلیل های منتشر شده توسط کارشناسان، این فلز گران قیمت آماده بازگشت به روند صعودی و شکستن دوباره سد 2000 هزار دلاری است.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران طلا در ایران این روزها با دقت اخبار بازارجهانی طلا را رصد می کنند تا تصمیم درست را برای خرید یا فروش این فلز گران بها اتخاذ کنند چرا که تجربه نشان داده است که بازار داخل با حباب حدود یک میلیون تومانی روی قیمت سکه – اگر قیمت یک سکه بهار آزادی را واحدی برای سنجش فاصله قیمت طلای داخلی و طلای جهانی قلمداد کنیم – به سرعت به تحولات بازار جهانی طلا واکنش نشان می دهد.

به بیان دیگر در صورتی که بازار جهانی روند افزایش داشته باشد حباب قیمت سکه در ایران افزایش می یابد اما زمانی که قیمت اونس جهانی طلا کاهش می یابد حباب سکه با روندی کند و آهسته تخلیه می شود.

بنابه اعلام ایسنا تحلیل‌گران بازار فلز زرد که اصلاح و کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، اکنون می گویند: ریزش شدید قیمت روزانه طلا که در هفت سال اخیر بی سابقه بود و طی هفته گذشته روی داد، برای بازار اتفاق مطلوبی بوده است.

رشد قیمت پایدار طلا ادامه خواهد داشت

آریاک سفر

اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند در شرکت گینزویل کویل به کیتکونیوز گفت: از دست دادن ۱۲۰ دلار در یک روز معامله، حرکت قیمت چشمگیری بوده اما عقب نشینی به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار برای طلا بسیار مطلوب بوده است. حمایت خوبی در این محدوده وجود دارد و به طلا اجازه می دهد در سپتامبر(شهریورماه) و در سه ماهه چهارم به رشد قیمت پایدار ادامه دهد.

وی گفته است که اگر طلا در هفته جاری به پایین ۱۹۰۰ دلار سقوط کند یا به مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند تعجب آور نخواهد بود.

برخی تحلیل گران بازار طلا همچون هان تان، تحلیلگر بازار در اف ایکس تی ام، نیز بر این باور است که اگر مذاکرات بسته مالی در آمریکا یا مذاکرات تجاری آمریکا و چین روند منفی پیدا کند، زمینه را برای بازگشت طلا به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز