قیمت طلا در آستانه شکستن مرز 2000 دلار

لست سکند

بررسی بازار جهانی طلا حکایت از آن دارد که قیمت هر اونس از این فلزگرانبها در آستانه شکستن مرز 2 هزار دلار قرار دارد و قیمت طلا در حال خلق رکوردهای بی سابقه است.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته طلا در بازارهای جهانی به بالاترین ارزش تاریخی خود رسید و قله یک هزار و 934 دلاری را فتح کرد، امروز (28 جولای) هم خبر می رسد که قیمت هر اونس طلا با جهش 40 دلاری به 1980 دلار رسیده و همین موضوع احتمال شکستن مرز 2 هزار دلاری را افزایش می دهد.
درواقع همگام با افزایش احتمال تصویب یک بسته محرک مالی دیگر در ایالات متحده آمریکا که می تواند به کاهش ارزش دلار منجر شود، قیمت طلا به رقم بی سابقه ۱۹۸۰ دلار رسید.
البته کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کردند با توجه به بحران کرونا، چشم‌انداز تاریک اقتصادی و همچنین اقدامات بی‌سابقه انبساطی دولت‌ها روند افزایشی قیمت طلا که همگام با موج دوم کرونا تشدید شده بود، ادامه یابد و حتی انتظار می رفت که این هفته طلا سقف تاریخی خود را جابجا کند اما این پیش‌بینی خیلی زودتر از آنچه تحلیلگران تصور می‌کردند محقق شد و ارزش طلا نه تنها سقف قبلی را که در سپتامبر 2011 ثبت شده بود شکست بلکه به بالاترین ارزش تاریخی خود رسید.

مطالب مرتبط را بخوانید:

تردید در ریکاوری اقتصادی و افزایش قیمت طلا

راز آسمان پایتخت

به گزارش تسنیم، چندی پیش بود که «روز نورمن» تحلیلگر ایندیپندنت از وضعیت طلا و تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بازار طلا گفت و پیش بینی کرد که صعود قیمت اونس تاثیر غیرمستقیم شیوع ویروس بر اقتصاد است، وجود شک و تردیدهای فراوان درباره اینکه آیا ریکاوری اقتصاد به سرعت و به‌صورت V شکل خواهد بود یا نه تاکنون به سود قیمت طلا عمل کرده است.
نورمن همچنین اضافه کرد که اگر اقتصاد قادر نباشد تا علامت‌های بهبود و ریکاوری را به بازارها نشان دهد در ادامه شاهد تزریق سرمایه‌های بیشتر به بازار طلا خواهیم بود و در ادامه آن هم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت هر اونس به سوی مرز دو هزار دلاری حرکت کند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز