قیمت سکه سقوط می‌کند/ طلای کم اُجرت بخرید

لست سکند

یک مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر با پیش بینی سقوط قیمت سکه به مردم توصیه کرد طلای کم اجرت – و نه دست دوم – را به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری مدنظر قرار دهند.

به گزارش کاماپرس، شرایط تورمی اقتصاد کشور و تلاطم بازارها در کنار غیرجذاب بودن سود سپرده های بانکی موجب شده است که مردم به دنبال کالاهای سرمایه ای برای حفظ ارزش پول و پس انداز خود باشند و در این مسیر بازارهایی همچون ارز و سکه با بیشترین متقاضی روبرو شده است.

این درحالیست که بنا به هشدار کارشناسان معاملات بازار ارز دارای ریسک فراوان است و بازار سکه نیز در حال حاضر با حباب قابل توجه – حباب 2 میلیونی سکه تمام طرح جدید با احتساب قیمت اونس جهانی طلا – مواجه شده است.

طلای کم اجرت بخرید

در این شرایط یکی از گزینه ها سرمایه گذاری در طلا و مصنوعات طلا است. نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره به روزنامه همشهری گفته است:  بهترین گزینه، خرید طلای کم اجرت است که البته نباید آن را با طلای دست دوم اشتباه گرفت. منظور از کم اجرت مصنوعاتی هستند که هزینه ساخت کمتری دارند و انواع کارهایی مثل زنجیر، النگو، انگشتر و غیره را شامل می‌شوند. الان در بازار طلا مصنوعاتی داریم که گرمی 200تا 300هزار تومان یا بسیار کمتر در حد گرمی 50یا 30هزار تومان اجرت ساخت دارند، این مصنوعات برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسبند اما از طرف دیگر طلای دست دوم را با توجه به بیماری و مشکلات مربوط به عیار آن و همچنین طلای آب شده را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

راز آسمان پایتخت

وی این را هم گفته است که سکه تمام(سکه امامی) با توجه به قیمت 16میلیون و 200تا 300هزار تومانی امروز، 2میلیون تومان حباب دارد و نظر شخصی من این است که دیگر قیمت‌ها هم در بازار سکه واقعی نیست.

سکه ریزش می کند

به گفته بذرافشان ، در چند روز گذشته به‌دلیل بالارفتن بیش از حد قیمت‌ها تقاضا برای خرید سکه حدود 30درصد کاهش پیدا کرده است. بعد از عبور قیمت سکه از 16میلیون تومان، تعداد خریداران کم شده و پیش‌بینی می‌کنم اگر این روند ادامه داشته باشد قیمت‌ها ریزش کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار سکه و طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز