قیمت روز دنا در بازار خرید و فروش خودرو + شرایط اقساطی

لست سکند

قیمت روز دنا پس از یک کاهش 10 میلیون تومان در روزهای پایانی تیرماه 1402، چند روزی است که با ثبات است. البته قیمت برخی از مدل‌های کارکرده دنا در بازار خرید و فروش خودرو کمی کاهش پیدا کرده است. هر چند که روند نزولی قیمت خودرو در ماه‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده است؛ اما اغلب خریداران معتقدند که تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد همچنان بالا است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این تفاوت قیمت علاوه بر اینکه رکود نسبتاً شدیدی را در بازار خرید و فروش خودرو ایجاد کرده است؛ موجب شده تا رانت زیادی بین قیمت‌ها به وجود بیاید. چنین رانتی باعث شد تا مسئولان برای برطرف کردن آن به عرضه خودرو در بورس کالا بپردازند. در ادامه مطلب، قیمت روز دنا در کارخانه و بازار آزاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قیمت روز دنا تیر ماه 1402

در حال حاضر، قیمت دنا اتومات پلاس در کارخانه 544 میلیون تومان است؛ اما این خودرو در بازار آزاد حدود 840 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به علاوه، قیمت کارخانه دنا پلاس ساده دنده‌ای 349 میلیون تومان و دنا پلاس توربو 6 دنده‌ای 482 میلیون تومان است. این دو مدل، به ترتیب با قیمت 625 میلیون تومان و 740 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

هر چند که با عرضه خودرو در بورس کالا میزان دلالی و رانت تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است؛ اما قیمت‌ها همچنان از بازار آزاد متاثر بوده و مشتری، اتومبیل مورد نظر خود را با قیمت بالاتر از قیمت کارخانه از بورس خریداری می‌کند.

در ادامه، ضمن مقایسه مختصر دنا پلاس ساده و دنا پلاس توربو، شرایط اقساطی خرید این خودرو نیز معرفی خواهد شد؛

مقایسه دنا پلاس ساده و دنا پلاس توربو

دنا پلاس در مقایسه با دنا معمولی به لحاظ ظاهری، تغییرات چشمگیری داشته است. با این حال، در طراحی بدنه و کابین خودرو تفاوتی میان دنا پلاس ساده و توربو دیده نمی‌شود. موتور EF7 دنا پلاس با حجم 1646 سی‌سی، 4 سیلندر و 16 سوپاپ قادر به تولید حداکثر 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 157 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه است.

ایران خودرو در دنا پلاس توربو یک موتور توربوشارژ قدرتمند به کار برده است که توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بنابراین، دنا پلاس توربو از نظر قدرت و شتاب‌گیری یک سر و گردن بالاتر از دنا پلاس ساده قرار دارد. به طوری که شتاب صفر تا صد دنا پلاس  ساده 13.5 ثانیه و دنا پلاس توربو 10 ثانیه است. امکانات و آپشن‌های اضافی دنا پلاس توربو در مقایسه با مدل پلاس ساده شامل استفاده از رینگ و تایر بزرگ، رینگ آلومینیومی جدید، فرمان چرمی، تغییر طرح سردسته دنده و استفاده از زیرپایی موکتی می‌شود.

شرایط اقساطی خرید دنا

خرید اقساطی خودرو یک گزینه مناسب برای کسانی است که تمکن مالی کافی برای خرید ماشین ندارند و یا ترجیح می‌دهند تا سرمایه خود را تنها در یک بازار مالی خرج نکنند. شما می‌توانید در همراه مکانیک، خودروی صفر یا کارکرده مورد نظر خود را با شرایط اقساطی بسیار خوب و بدون ضامن خریداری کنید. با مراجعه به نمایشگاه آنلاین خودروی همراه مکانیک، امکان مشاهده مشخصات و قیمت تمامی مدل‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک را تنها با پرداخت 441 میلیون و 300 هزار تومان و اقساط 24 ماهه به مبلغ 21 میلیون و 899 هزار تومان خریداری کنید. ارائه خدمات کارشناسی با گارانتی جبران خسارت و مشاوره تخصصی خرید و فروش از دیگر خدمات این مجموعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت روز دنا در بازار خرید و فروش خودرو + شرایط اقساطی

  1. بردیا احمدی گفته:

    قیمت دنا خیلی اومد پایین تو این مدت به نظرم الان اگر کسی قصد خرید داره بهترین زمان تا دوباره نرفته بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز