قیمت روز دلار 8 دی 1401/ تداوم صعود نرخ ارز در کانال 40 هزار تومانی

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به روز گذشته هزار و 100 تومان دیگر بالا رفت و به مرز 41 هزار و 400 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز تغییری نداشت و همان 37 هزار تومان خرید و فروش شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار همچنان به سمت مرزهای قیمتی بالاتر در حال حرکت بوده و به نظر معامله گران و فعالان بازار ارز، کاملا تعادل بازار بهم ریخته است. احمد صالحی، کارشناس پولی و بانکی، در گفت و گو با ایبنا اعلام کرده که تقاضای سفته بازی شرایط کنونی را به وجود آورده است. به گفته صالحی، سفته بازی زمانی شکل می‌گیرد که مردم از لحاظ روانی به این نتیجه برسند باید پول خود را از ریال به دلار تبدیل کنند. این اقدام مردم باعث خواهد شد تا تقاضا به صورت فزاینده برای این ارز خارجی بیشتر شود و همه از این موضوع متضرر شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

سفته بازی عامل رشد فزاینده و سریع قیمت دلار!

به گفته این کارشناس پولی و بانکی، حرکت توده‌ای و هیجانی مردم در خصوص تبدیل ریال به دلار بالانس بازار ارز را بهم می‌زند. در واقع تراز تجاری کشور با توجه به میزان واردات و مسائلی از این قبیل بالانس می‌شود و به قدر نیاز و با توجه به تخمین‌ها برای انجام فعالیت تجاری و مسائل مهاجرتی و مسافرتی ارز وجود دارد، اما سفته بازی بسیار زیاد مشکلاتی را برای این بخش به وجود می‌آورد.

امروز نرخ پوند و یورو نیز در مدار افزایشی قرار گرفت. قیمت پوند نسبت به روز قبل 2.16 درصد بالاتر رفت و به مرز 49 هزار و 791 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز گذشته 2.41 درصد بیشتر شد و در محدوده 43 هزار و 975 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز