قیمت روز دلار 30 اردیبهشت 1402/ ثبات نرخ ارز در بازار رسمی

دلار-کاماپرس

امروز هم قیمت دلار در همان محدوده 42 هزار و 352 تومانی باقی ماند و مانند چند روز گذشته اندکی تغییر نداشت. امروز نرخ دلار بازار متشکل نسبت به 89 روز پیش 7.72 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 41 هزار و 549 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان و فعالان بازار ارز بر این باورند که قیمت دلار بازار غیررسمی تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی که هفته پیش مخابره شد تغییر چندانی نداشت و در یک محدوده مشخصی معامله شد. یکی از مهم‌ترین خبرها برای بازار ارز طی یک هفته گذشته، انتشار خبر سفر پادشاه عمان بود. برخی از فعالان با توجه به سوابق سفر پادشاه عمان بر این باور بودند که این شخص همیشه در مواقع حساس به کشور ایران سفر داشته و احتمالا این بار نیز به دلیل احیای برجام و مسائل پیرامون آن قصد سفر به ایران را دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

تداوم واگرایی درهم و دلار

بررسی دیگر ارزهای موثر روی قیمت دلار، از جمله درهم، نشان می‌دهد که بازار دلار از این ارزها تبعیت نداشته است. به عنوان مثال حباب درهم طی یک هفته گذشته مدام صعودی بوده، در حالی طی همین مدت نرخ دلار در مدار نزولی حرکت کرده است. در واقع هم اکنون بین بازار دلار و درهم واگرایی به وجود آمده است. اگر معامله گران درهم در مقابل کاهش قیمت این ارز مقاومت داشته باشند، احتمالا جلوی افت بیشتر قیمت دلار گرفته خواهد شد.

امروز نرخ یورو در مدار نزولی حرکت کردند اما قیمت پوند بدون تغییر ماند. نرخ پوند مانند دو روز پیش در محدوده 52 هزار و 685 تومانی معامله شد. قیمت یورو در مقایسه با پنج شنبه 0.11 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 45 هزار و 778 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز