قیمت روز دلار 20 دی 1401/ رشد نرخ ارز ادامه پیدا کرد

نرخ دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به دیروز 1.04 درصد افزایش پیدا کرده و در محدوده 40 هزار و 234 تومانی قرار دارد. قیمت دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 34 تومان کم شده و به مرز 38 هزار و 980 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر اغلب فعالان و معامله گران، هنوز هم بازار ارز کشور منتظر انتشار خبری درباره مذاکرات برجام است. روز گذشته در یک اقدام غیرمنتظره، پاپ فرانسیس درخواستی را برای احیای مذاکرات مطرح کرد. این خبر بین معامله گران جلب توجه کرد و باعث افزایش امیدواری نسبت به احیای مذاکرات شد. به همین دلیل قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات روز قبل اندکی کاهش پیدا کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اما دوباره امروز نرخ دلار بازار هرات و سلیمانیه رو به صعود رفت و قیمت حواله درهم نیز افزایشی شد و باعث شد مجددا قیمت دلار رشد پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

گمانه زنی‌ها درباره قیمت دلار

این روزها گمانه زنی‌های زیادی درباره تداوم این شرایط و پیشروی نرخ دلار وجود دارد. برخی معتقدند دولت کسری بودجه زیادی دارد و این موضوع نرخ ارز را بیش از پیش بالا خواهد برد. گروهی دیگر بر این باورند، مهاجرت عده زیادی از مردم، از جمله تجار، نوسان شدیدی را در بازار ارز به راه خواهد انداخت. بعضی هم مسائل فنی و روابط بین المللی ایران را در تداوم رشد قیمت دلار موثر می‌دانند.

امروز نرخ پوند و یورو هم افزایش پیدا کرد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دیروز 1.13 درصد بالا رفت و به کانال 48 هزار و 912 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز قبل 628 تومان بیشتر شد و در محدوده 43 هزار و 179 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت روز دلار 20 دی 1401/ رشد نرخ ارز ادامه پیدا کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز