قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان سقوط می کند

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند قیمت دلار به مرز ۲۰ هزار تومان و حتی کمتر از آن نیز می رسد.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به روند کاهشی که دلار در چند هفته گذشته طی کرده است، سقوط قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان و حتی کمتر از آن هم بعید به نظر نمی رسد. اقتصاددانان اعتقاد دارند اگر بانک مرکزی جلو سفته بازی ارزی را بگیرد و با مدیریت درست نیاز متقاضیان واقعی این کالا را تامین کند، قیمت دلار به حدود ۲۰ هزار تومان می رسد و می توان نرخ این کالا را در بازار ثابت نگه داشت.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

به عقیده کارشناسان اقتصادی و بازار، سکان قیمت ارز در دست بانک مرکزی است و اگر سیاست گذاری های این بانک در تعیین نرخ ارز به درستی انجام و بازار عرضه و تقاضا این کالای مهم اقتصادی به خوبی مدیریت شود می توان شاهد قیمت دلار زیر ۲۰ هزار تومان نیز در بازار بود.

نرخ واقعی دلار ۲۰ هزار تومان است

راز آسمان پایتخت

ایمان اسلامیان، اقتصاددان درباره کاهش قیمت دلار می گوید:« اگر بانک مرکزی با حرکت در مسیر کاهش نرخ تورم و کنترل نقدینگی گام برگرد و از طرفی گشایش هایی در اقتصاد کشور با ارتباط با دنیا حاصل شود، قیمت ارز در بازار به شدت پایین می آید و نرخ دلار تا رسیدن به ۲۰ هزار تومان کاهشی می شود. با توجه به محاسبات انجام شده نرخ واقعی دلار در کشور همان ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است با این وجود رسیدن قیمت دلار به چنین قیمتی کار سختی نیست. »

این کارشناس اقتصادی در ادامه به خبرگزاری بازار می گوید:« پیش بینی می شود نرخ ارز تا پایان سال همچنان کاهشی باشد و به ۲۰ هزار تومان هم برسد، البته تحقق چنین امری نیازمند مدیریت بانک مرکزی در بازار بخصوص توجه به کاهش نرخ تورم و انتظارات تورمی همچنین مهار رشد نقدینگی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

هر چند عوامل بین المللی و سیاست های خارجی می تواند بر نوسان نرخ ارز در بازار تاثیر گذار شود اما تنها راه برای برون رفت از این موضوع حرکت جدی در مسیر ایجاد پیمانهای دو یا چند جانبه پولی با دنیا بخصوص چند کشور مهم نظیر چین، کره جنوبی، ترکیه و عراق است تا اقتصاد کشور و نرخ ارز از تکانه های ارزی مصون شود.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز