دلار با آزادسازی وارادات خودرو 50 هزار تومانی می‌شود

یک کارشناس صنعت خودرو با غیر واقع بینانه ارزیابی کردن اظهارات وزیر صنعت درباره واردات خودرو اظهار کرد: اگر قرار باشد دولت واردات خودرو را آزاد کند ممکن است نرخ دلار تا 50 هزار تومان برسد.

به گزارش کاماپرس، اظهاراتی که از سوی وزیر صنعت مبنی بر مخالفت وی با انحصاری بودن بازار خودرو در ایران کم و بیش مطرح شده و پیش بینی واردات خودرو در بودجه سال آینده این گمانه زنی را ایجاد کرده است که دیدگاه دولتمردان درباره واردات خودرو در حال تغییر است و به همین دلیل احتمال واردات خودرو جدی شده است.

برخی کارشناسان آزادسازی واردات خودرو را کلید  رشد این صنعت در کشور و ضمنا کوتاه ترین مسیر برای احقاق حقوق مصرف کنندگان می دانند و در مقابل برخی کارشناسان نیز واردات خودرو را به صلاح نمی دانند.

انحصار زدایی از صنعت خودرو در کلام زیباست اما در عمل شدنی نیست

راز آسمان پایتخت

یک کارشناس خودرو در این باره اظهار کرده است: گر دولت در این سه سال مصارف ارزی را کنترل نکرده بود قیمت ارز بسیار بیشتر از این مقدار بود. اگر قرار باشد واردات خودرو آزاد شود ممکن است نرخ دلار تا 50 هزار تومان برسد. در شرایطی که همه از نظر اقتصادی تحت فشار هستیم اقشار ثروتمند برای خرید کالاهای لوکس پول دارند و دارندگان ارز هم دوست دارند که با واردات کالای لوکس سود بیشتری کنند اما این کار درست نیست.

امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اظهارات وزیر صمت مبنی بر انحصارزدایی از بازار خودرو اظهار داشت: کلمه انحصارزدایی زیبا است و مردم از شنیدن آن خوش‌شان می‌آید اما در عمل شدنی نیست. باید انحصار در بازار و انحصار در صنعت را از هم تفکیک کرد. در  هیچ کشور صنعتی تولیدکننده خودرو 30 خودروساز وجود ندارد. در ایران با وجود 30 خودروساز، مصرف‌کننده احساس انحصار می‌کند در حالی که در کره جنوبی که فقط یک خودروساز وجود دارد و مصرف‌کنندگان چنین احساسی ندارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “دلار با آزادسازی وارادات خودرو 50 هزار تومانی می‌شود

  1. شهرام گفته:

    در کره اولا” که یک خودروساز نیست و چند خودروساز وجود دارد .ثانیا” مردم کره مشکلی با خودروهای تولید داخلشون ندارند. ای کاش ماهم مثل کره خودرو باکیفیت میساختیم . حتی اگر انحصاری هم بود مشکلی نداشتیم.مطمئنا” مردم با خودرو باکیفیت مشکلی نداشتند .با افتخار میخریدیم و مصرف میکردیم .نه مثل الآن که از روی بی میلی و ناچاری و باقیمت هنگفت ، خودرو داخلی بی کیفیت بخریم .نزدیک به نیم قرنه که از ورود صنعت خودروسازی به این مملکت میگذره ولی هنوز اندر خم یک کوچه ایم .

  2. انسان گفته:

    اولا این کارشناس خودرو نیست با گفته هاش معلومه که دلاله .دوما در ایران 30 تا تولید کننده نیست دو تا هست و بقیه مونتاژ کار هستن که جمع همه ی مونتاژ اون 28 تا به اندازه ی یک هشتم و شاید هم کمتر با 2 تا خودرو ساز نمیشه و انحصار کامل مشخصهو سوما همه جای دنیا اول ماشین رو میدن و میگن اگه دوست داشتین شرایط پرداخت رو خود مشتری تعیین میکنه,اونم اون ماشینا کجان ,لگن های ما کجا.در نهایت اگه قراره واردات ازاد بشه و رقابت ایجاد بشه ,باید با حداقل عوارض و مالیات وارد بشه نه 300 درصدی, اونوقت رقابت منصفانه معلوم میشهخ که 40 ساله انحصار گرایه ما چیکار کردن.

  3. حقیقت گفته:

    به احتمال زیال آقای کاکایی که این نظرداده خودش ازجایی ضرر می کنه وگرنه آن قدردلش به حال مملکت نمی سوخت.

  4. احسان گفته:

    حرف های بی پایه و اساس …. منی که هیچی از خودرو سرم نمیشه اینقدر رو می دونم که هیوندای … کیا … سانگ یانگ … دوو چهارتا از تولید کنندگان خودرو توی کره هستن ….. بعضیا دهن که باز می کنن خیلی زود عیارشون مشخص میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز