قیمت دلار روز 29 تیر 1401/ نوسانات ارزی از بین می رود؟

کامران سلطانی‌زاده، دبیر کانون صرافان کشور، از ثبات بازار ارز در روزهای آتی خبر داده است. امروز نرخ دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل اندکی بیشتر شد. اما قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.03 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 735 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سلطانی‌زاده معتقد است که در روزهای آینده بازار به همین شکل جریان دارد و از نوسانات شدید ارزی خبری نیست. به گفته دبیر کانون صرافان کشور، برخلاف هفته‌های گذشته که بازار دائما تلاطم داشت و در نوسان بود، اکنون این بخش به آرامش رسیده و دیگر از خرید و فروش‌های هیجانی خبری نیست. البته این روزها خبرهایی درباره صف کشیدن مردم جلو صرافی‌ها منتشر شده که سلطانی‌زاده این موضوع را به عدم فعالیت دیگر صرافی‌های مجاز مرتبط می‌داند. وی بیان کرده در صورتی که تمام صرافی‌ها فعالیت داشته باشند، دیگر صفی برای خرید و فروش ارز مشاهده نخواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

جفت ارز روبل- ریال و اثر آن روی نوسانات ارزی

گذشته از موارد مذکور، این مقام مسئول درباره راه اندازی سیستم جفت ارز روبل-ریال ابراز امیدواری کرده و معتقد است این سیستم نیز ثبات بیشتر بازار ارز را رقم می‌زند. به گفته سلطانی‌زاده در صورتی که این سیستم به درستی فعالیت داشته باشد، در آینده نزدیک نیازهای مختلف ارزی مردم در بازار رسمی و صرافی‌های مجاز به شکل مطلوبی تامین خواهد شد. با توجه به این موضوع، بنابراین به زودی بساط بازارهای غیررسمی ارز و دلالان این حوزه جمع می‌شود.

امروز نرخ پوند و یورو نیز در مدار افزایشی بود. قیمت یورو نسبت به روز قبل 0.4 درصد بیشتر شد و به مرز 32 هزار و 620 تومان رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با دیروز 0.2 درصد رشد قیمتی داشت و در مرز 38 هزار و 580 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز