قیمت دلار در کانال های 50 و 51 هزار تومان باقی می ماند؟

در دی ماه 1401 بود که نرخ دلار برای اولین بار از مرز 40 هزار تومان گذر کرد. پس از آن روند افزایش ناگهانی نرخ ارز شروع شد و در در روزهای آخر اسفند ماه نرخ دلار به 53 هزار و 300 تومان رسید. پس از این تاریخ نرخ ارز تا به امروز در کانال‌های 50 تا 51 هزار تومان معامله شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

بر اساس گزارش روزنامه دنیای اقتصاد برخی از تحلیل‌گران معتقدند که عدم عبور دلار از قیمت حداقلی 50 هزار تومان سیگنالی برای کریدور سازی نرخ دلار است. به صورتی که این کریدورسازی در کانال‌های 50 و 51 هزارتومان صورت می‌گیرد.

این تحلیل‌گران عدم وجود سیگنال‌های سیاسی منفی را عاملی برای کاهش فشار بازار برای افزایش قیمت دلار دانسته‌اند. از طرفی فعالان بازار حمایت‌هایی نسبت به کاهش قیمت ارز دارند که در نهایت این دو مسئله می‌تواند سبب کریدور سازی قیمت دلار در دو کانال 50 و 51 هزار تومان شود.

راز آسمان پایتخت

در سمت دیگر تحلیل‌گرانی اعتقاد دارند که در روزهای اخیر عمق معاملات کم بوده و به طور کلی در ماه رمضان میزان معاملات پایین است. به همین جهت نوسانات موجود در بازار ارز را بی‌معنا و فاقد اعتبار دانسته‌اند؛ چرا که در چنین شرایطی کفه ترازو به سادگی به سمت نیروهای قوی‎‌تر بازار سنگین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دلار در روز گذشته 26 فروردین ماه در بازار آزاد 50 هزار و 800 تومان معامله شد. حداکثر قیمت در این روز 51 هزار و 200 تومان و حداقل قیمت 50 هزار و 600 تومان بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز