قیمت دلار در نخستین روز کاری قرن جدید

برخلاف انتظارات برخی از کارشناسان و فعالان حوزه ارز، در تعطیلات عید هم خبری از توافق برجام نشد که قیمت دلار تغییرات چندانی داشته باشد. حال نرخ دلار در نخستین روز کاری سال 1401 اندکی در کانال 26 هزار تومانی پیشروی کرده است. نرخ این ارز خارجی معروف نسبت به 9 روز گذشته 0.49 درصد رشد پیدا کرده و در مرز 26 هزار و 350 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار بازار متشکل هم نسبت به هفت روز گذشته افزایش 305 تومانی داشته و در محدوده 25 هزار و 108 تومانی قرار گرفته است. علت نوسان اندک نرخ دلار در نخستین روز کاری از سال جدید به سفر انریکه مورا، هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات رفع تحریم ها، باز می‌گردد. روز گذشته انریکه مورا در توئیتی عنوان کرد که برای رفع موانع باقی مانده در مذاکرات، به ایران سفر کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

همین موضوع باعث شده تا مجددا معامله گران جانب احتیاط را در پیش بگیرند و ارزیابی جامعی از فضای بازار داشته باشند. به علاوه امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، هم اعلام کرده که در حال حاضر بیشتر از هر زمانی به توافق نزدیک شده‌ایم و این موضوع هم باعث شده تا همچنان معامله گران محتاطانه رفتار کنند.

تصور برخی از معامله گران درباره قیمت دلار امروز

در حالی که عده‌ای تصور داشتند در صورت مشخص نشدن نتیجه مذاکرات و بعد از اتمام تعطیلات ایام نوروز، تقاضای بیشتری وارد بازار شود و نرخ‌ دلار بالا برود.

قیمت یورو هم امروز صعودی شد اما نرخ پوند کاهش پیدا کرد. نرخ یورو نسبت به 9 روز قبل 194 تومان بالا رفت  و به مرز 29 هزار و 161 تومان رسید. اما قیمت پوند در مقایسه با 9 روز گذشته 126 تومان کم شد و در محدوده 34 هزار و 500 تومان قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز