قیمت خودرو در یک قدمی آزادسازی؛ احتمال تغییر قیمت کارخانه ای خودرو

قیمت خودرو بالاخره با تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در دست کم 10 مدل خودرو تولید داخل با تیراز کم آزاد شد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس طرح پیشنهادی برنامه آزادسازی قیمت 45 درصد از خودروهای تولدی داخلی که دارای تیراژ کم و قیمت بالایی هستند به زودی اجرایی می شود، برخی کارشناسان معتقدند آزادسازی قیمت خودرو بر تغییر قمیت کارخانه ای برخی محصولات تاثیر خواهد گذاشت.

با این تصمیم از این پس قیمت دست‌کم 10خودرو کم‌تیراژ مونتاژی و تولید داخل که بیشتر شامل خودروهای چینی و برخی محصولات جدید خودروسازان، در شرکت‌های خودروسازی تعیین و وظیفه شورای رقابت در تعیین ضوابط قیمت‌گذاری به‌خودروهای قدیمی پرتیراژ و انحصاری ایران‌خودرو و سایپا محدود خواهد شد.

آزادسازی قیمت خودرو در شورای هماهنگی اقتصادی

گزارش‌های دریافتی حاکی است موضوع آزادسازی 45درصد بازار خودرو در 2نهاد حاکمیتی به‌طور همزمان در حال پیگیری است. چنانکه علاوه بر بررسی پیشنهاد آزادسازی قیمت خودروهای کم‌تیراژ در نشست دیروز بعدازظهر شورای رقابت، اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو نیز در دستور کار جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه‌قوه قرار داشت.

راز آسمان پایتخت

در این بسته 4محور کلی شامل: رشد ۵۰درصدی تیراژ، اصلاح شیوه قیمت‌گذاری، پرداخت تسهیلات به‌خودروسازان و تامین ارز موردنیاز صنعت خودرو پیشنهاد شده؛ با تصویب و ابلاغ نهایی این طرح قیمت برخی محصولات کم‌تیراژ تولید داخل و مونتاژی نیز آزاد خواهد شد.

احتمال تغییر قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها تا پایان هفته

دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با همشهری گفت: برای حمایت از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که شامل قیمت‌گذاری و تأمین مالی است؛ این بسته برای اجرایی شدن نیازمند تأیید سران قواست. در عین‌حال پس از آن نیز باید به شورای پول و اعتبار برود. برای تأمین مالی نیازمند مصوبه این شورا هستیم.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی‌ نیز از احتمال تغییر قیمت‌گذاری کارخانه‌ای خودروها تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: در بسته اصلاح صنعت خودرو، تغییراتی در قیمت‌گذاری بخشی از خودروهای داخلی پیش‌بینی شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز