قیمت خودرو داخلی از خارجی های باکیفیت هم گران تر شده!

لست سکند

با کاهش عرضه خودروهای داخلی و افزایش قیمت آن‌ها، سیر گرانی خودروهای داخلی از نرخ روز جهانی خودروهای باکیفیت خارجی بیشتر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری، بر اساس قیمت‌ خودروهای داخلی بسیاری از مدل‌ها قیمتشان از خودروهای خارجی نیز پیشی می‌گیرد.

در همین زمینه بخوانید:

قیمت پراید 111 مدل 99 به 189میلیون تومان، پژو 405 جی‌ال‌ایکس به 280 میلیون تومان، دنا به 365 میلیون تومان، پژو پارس به 335 میلیون تومان و پژو 206 تیپ دو به 268 میلیون تومان رسیده است و برخی خودروهای مونتاژی داخلی از برخی خودروهای لوکس خارجی قیمت بیشتری دارند و فعالان صنفی افت شدید معاملات و کاهش شدید عرضه را علت آن می‌دانند.

راز آسمان پایتخت

سعید موتمنی اشاره کرد: برخلاف وعده‌ها همچنان خبری از افزایش عرضه با افزایش رسمی 18 درصد قیمت، تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص نیست.

موتمنی ضمن مقایسه قیمت خودروهای داخل و خارجی گفت: قیمت دلاری برخی خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل از خودروهای باکیفیت جهانی پیشی گرفته است مثلا دنا پلاس توربوشارژ با دلار 28 هزارتومانی قیمتی معادل 19هزار دلار دارد که با این مبلغ می‌توان هیوندای اکسنت تهیه کرد یا تیگو 8 پرو یک میلیارد و 800 میلیون تومان معادل 60 هزار دلار قیمت دارد که با پرادو 2021 و بی‌ام‌و سری 5 برابری می‌کند. همچنین هایما اس 7 که قیمتی معادل 900 میلیون تومان دارد با در نظر گرفتن دلار 30 هزارتومانی می‌توان سانتافه 2022 خرید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: کاهش عرضه سبب افزایش قیمت‌ها شده است. همچنین باید واردات خودروهای 15 تا 30 هزار دلاری آزاد شود تا برای مشتریان مشکلاتی همچون تعویض قطعات و … پیش نیاید.

موتمنی افزایش قیمت برخی از مدل‌های پراید و پژو را توقف تولید و قیمت‌سازی توسط برخی افراد دانست و ادامه داد: متقاضیان پراید را با قیمت 190 میلیون تومان خریداری نمی‌کنند و اگر کسی بخواهد این قیمت را بپردازد تیبا صندوق‌دار با قیمتی معادل 180 میلیون تومان می‌خرد.

سعید موتمنی همچنین عرضه کم خودرو را دپوی آن توسط دلالان دانست و افزود: در فضای مجازی طی هفته گذشته جی‌ال‌ایکس صفر دوگانه سوز مدل 99 به 280 میلیون تومان، پژو 405 اس‌ال‌ایکس 1400 به 312 میلیون تومان و پژو 405 جی‌ال‌ایکس به 271 میلیون تومان رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز