قیمت بنزین سوژه دوباره دولت و مجلس

طبق اظهارات رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، به احتمال زیاد طرح حذف یارانه سوخت پس از تغییرات لازم مورد موافقت مجلس قرار خواهد گرفت. این طرح تاثیر مثبت زیادی در بودجه کشور خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم نفت و نیرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سنگدوینی معتقد است که طرح حذف یارانه بنزین برای اجرایی شدن عدالت اجتماعی و کمک به طبقات پایین جامعه انجام می‌شود. اجرایی شدن این طرح به معنای افزایش قیمت بنزین نیست. به گفته سنگدوینی در حال حاضر گران کردن بنزین در برنامه دولت و مجلس قرار ندارد. در صورت تصمیم بر افزایش قیمت بنزین، حتما این اتفاق توسط دولت به مجلس ارجاع می‌شود. تاکنون لایحه‌ای در خصوص بالا رفتن نرخ بنزین به کمیسیون انرژی مجلس ارائه نشده است.

پیش از این مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در خصوص یارانه انرژی بیان کرده بود که سوخت نباید یارانه‌ای باشد. منابع انرژی متعلق به چند نسل و آیندگان است. به گفته نخعی در این بخش باید به سمت کمتر کردن یارانه حرکت کرد، اما در این خصوص ملاحظات اجتماعی و معیشتی مردم و زمان مناسب برای تغییر باید در نظر گرفته شود.

آریاک سفر

احتمال تغییر یارانه نقدی با حذف یارانه انرژی

به هر حال واقعی سازی نرخ سوخت کار پیچیده‌ای است و این موضوع یک بعدی نیست. به منظور دست یابی به نرخ سوخت حقیقی باید مجموعه انتظارات مردم و مزایای طرح در نظر گرفته شود و اقناع مردم هم به درستی انجام شده باشد. اگر واقعی سازی نرخ سوخت انجام شود، مصرف کنندگان متناسب با میزان مصرف خود و قیمت واقعی، بهای سوخت مصرفی را پرداخت می‌کنند.

قطعا این موضوع روی یارانه دریافتی ماهانه خانوارها تاثیر می‌گذارد. به نظر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شیوه کنونی یارانه پرداختی مناسب به نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه رقم یارانه ماهیانه پرداختی پایین بوده و مبلغ 45 هزار و 500 تومان برای اقشار کم درآمد کافی نیست!

مرتبط با : مجلس شورای اسلامی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز