قیمت انواع برنج در بازار ؛ از پاکستانی تا هاشمی

لست سکند

برنج در بازار تهران در انواع مختلف قیمتی موجود است. در حال حاضر گزارش‌ها نشان دهنده این است که قیمت انواع مختلف برنج در بازار بین 28 هزار تا 72 هزار تومان نوسان دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبر آنلاین، ارزانترین نوع برنج در حال حاضر، برنج پاکستانی سوپر باسماتی از برند خاطره طلایی با وزن 10 کیلوگرم است که 350 هزار تومان قیمت دارد. قیمت بسته 4 کیلوگرمی برنج ایرانی گلستان به 287 هزار تومان رسیده است. همچنین 10 کیلوگرم برنج دم سیاه درجه یک آقاجانیان، تقریبا 588 هزار تومان قیمت دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ یک کیلوگرم برنج طارم قهوه‌ای ممتاز از برند برنج تو هم 69 هزار تومان اعلام شد. قیمت یک کیلویی برنج هاشمی ممتاز گلستان نیز در محدوده 72 هزار تومانی قرار دارد.

بیشتر مردم مشتری برنج خارجی شده‌اند

مصطفی بحق، رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل فروشی اصفهان، بیان کرده که امسال میزان برداشت برنج ایرانی نسبت به سال قبل 30 درصد کمتر شده است. در حال حاضر برنج خارجی به وفور در بازار وجود دارد. قیمت این مدل برنج‌ها از نوع ایرانی کمتر است و بسیاری از افراد که توان خرید پایین‌تری دارد مشتری برنج وارداتی هستند.

مصطفی بحق بیان کرده که در حال حاضر قیمت محصولات بازار به خصوص برنج، براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. بحق به این موضوع هم اشاره کرد؛ در صورتی که تقاضای مردم به دلیل کاهش قدرت خرید کمتر شود، به طور قطع قیمت‌ها افت پیدا می‌کند.

با توجه به رشد بیش از حد قیمت‌ها، خیلی از مردم توان خرید یک کیسه برنج ایرانی را ندارند. هر چند که قیمت انواع خارجی هم از این رشد قیمتی جا نمانده و همان نوع هم در شرایط کنونی برای بسیاری از مردم قابل خریداری نیست.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز