قرعه کشی سایپا و ایران خودرو لغو می شود؟

لست سکند

شرکت های خودروسازی به علت کاهش قیمت و نزدیک شدن قیمت های بازار و کارخانه و همچنین به این دلیل که برندگان قرعه کشی های خودرو مصرف کنندگان واقعی نیستند احتمالا قرعه کشی را لغو کنند.

به گزارش کاماپرس، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی مانند پژو 206، پراید و دیگر محصولات خودروسازان کاهش قیمت 20 تا 30 درصدی نسبت به یک ماه گذشته داشته است و این کاهش باعث نزدیک شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه شده است. روند کاهش قیمت ها با عرضه خودروهایی که در انبار خودروسازان مانده است، تداوم بیشتری دارد.

درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه تصور مدیریت بازار به منظور سود بیشتر توسط خودروسازان در افکار عمومی وجود دارد، گفت: برغم تحریم‌ها به خصوص در حوزه هسته‌ای، نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت‌های حیرت‌آوری هستیم، ولی در حوزه خودرو این وضعیت ملاحظه نمی‌شود.

ترخیص ۴۰ هزار خودروی مانده در پارکینگ‌ها تا پایان آذر

درویشیان گفت: طبق آماری که داریم یکی از خودروسازان حدود ۳۱ هزار خودرو آماده تحویل به مشتریان دارد و به نظر می‌رسد، چون ناوگان حمل و نقل مشکل دارد، این امر صورت نمی‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

ایده قرعه کشی خودرو در بخشنامه‌ای فروش فوق العاده خودرو بدون پیش پرداخت که یک طرح ناپخته بود، از سوی کمیته خودرو با هماهنگی شورای رقابت و سازمان حمایت از خردادماه امسال اجرایی شد و ماحصل آن پس از گذشت بیش از شش ماه از اجرای آن، فقط آشفتگی و افزایش قیمت‌های شدید در بازار خودرو بود.

بی معنایی قرعه کشی با نزدیک شدن قیمت خودرو درب کارخانه به حاشیه بازار

شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: اگر قیمت خودرویی با قیمت حاشیه بازار یکسان شد و تقاضا و تولید با هم برابر بودند قرعه کشی دیگر معنا ندارد.

برنده شدگان قرعه کشی‌های خودرو، مصرف کننده واقعی نیستند!

طبق بررسی‌ها بیش از ۹۰ درصد افرادی که در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، از طریق مبایعه نامه اقدام به فروش خودروی خود می‌کنند. نحوه قیمت گذاری در بازار به این گونه است که برخی از سایت‌ها قیمت‌های خودرو را روز به روز طبق سلیقه خود تعیین و منتشر می‌کنند. در این میان ناظری برای این سایت‌ها وجود ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز