قرعه کشی ایران خودرو و سایپا قابل دور زدن است؟

قرعه کشی ایران خودرو
لست سکند

با آن که مسئولان وزارت صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی تمام تلاش خود را برای بستن راه های غیرقانونی و سوء استفاده از قرعه کشی ایران خودرو و سایپا به کار بسته اند اما برخی افراد ادعا می کنند این قرعه کشی قابل دور زدن است.

به گزارش کاماپرس، برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا شانس بسیاری بالایی می خواهد اما برخی از برندگان حواله خودرویی را که در این قرعه کشی برنده شده اند را برخلاف مقررات و تعهدات خود می فروشند.

روزنامه هفت صبح در این باره نوشته است؛ شانس برنده شدن در قرعه کشی سایپا و ایران خودرو برای هر مدل عموما کمتر از یک درصد است و بعضا به یک هزارم درصد می رسد.

در چنین شرایطی خیلی از برنده های قرعه کشی به فکر استفاده از امتیاز طلایی که به دست آورده اند، می افتند. هرچند خرید و فروش خودرو تا زمانی که سند در رهن شرکت مانده، غیرقانونی است. زمانی که سند در رهن باشد، نه می توان سند خودرو را انتقال داد و نه پلاک ماشین را تعویض کرد.

با این حساب در جریان فروش امتیاز طرح های فروش خودرو، سند و پلاک به نام متقاضی اصلی می‌ماند. برخی گزارش ها نشان می دهد همان روز اعلام نتایج قرعه‌کشی، آگهی‌های فروش حواله در کانال های تلگرامی دست به دست می شود و قیمت هر کدام آنها بسته به مدل خودرو بین 10 تا 30 میلیون تومان متغیر است. حواله‌ها محدود به طرح های فروش فوری نیست و در بین آگهی ها حواله پیش فروش هم به چشم می خورد.

راز آسمان پایتخت

فروش حواله خودرو با تحویل 3 ماهه به قیمت 12 میلیون

برای مثال یکی از فروشنده ها که شهریورماه پارسال در طرح پیش‌فروش برنده شده بود و ۴۷ میلیون تومان پول واریز کرده می‌خواهد حواله خود را با قیمت ۶۵ میلیون تومان بفروشد که تحویل آن مربوط به آذرماه ۱۴۰۰ است.

فروشنده دیگری که در طرح فروش فوری با تحویل سه ماهه برنده شده حواله خودرو با قیمت ۱۲ میلیون تومان ارایه کرده است. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که فروشنده‌های امتیاز قرعه کشی خودرو یا دلال هستند یا نمی‌توانند در فرصت کوتاه و مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت واریز کنند.

ضمنا فراموش نکنید که دسته سومی هم وجود دارد که به قصد کلاهبرداری آگهی فروش حواله خودرو را منتشر می‌کنند. توجه داشته باشید که خرید چنین حواله‌های دردسرهای زیادی برایتان خواهد داشت و کاملاً غیرقانونی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز