قرعه کشی ایران خودرو و سایپا زیر ذره‌بین مجلس؛ خودروسازان پاسخگوی ابهامات نیستند

شفافیت در فرآیند فروش خودرو که طی 7 ماه گذشته از طریق قرعه کشی ایران خودرو و سایپا انجام شده از مطالبات مردم است و رییس کمیته خودرو مجلس نیز با تاکید بر ابهامات زیاد در روند ثبت نام از متقاضیان، از سوالات فراوان و بی پاسخ نمایندگان مجلس درباره این روند خبر داد.

به گزارش کاماپرس، با مخالفت دولت با طرح عرضه و فروش خودرو در بورس و مخالفت مجلس با راهکار دولت مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو ، کلاف قیمت گذاری و فروش خودرو کماکان در هم پیچیده و بازار این کالای مهم همچنان آشفته است.

در این شرایط رمز خودرو دار شدن برای مصرف کنندگان در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا نهفته است اما دلالان هم به راحتی مصرف کنندگان در این قرعه کشی ها نفوذ می کنند. در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ، دلال فقط آن کسی نیست شغل و حرفه خود را خرید و فروش خودرو قرار داده چرا که این قرعه کشی فرصتی به وجود آورده که هر کس نقدینگی بیکار دارد، از این سفره سودی حدود 100 میلیونی ببرد.

ابهامات فراوان در مورد مکانسیم خرید خودرو از کارخانه

بر اساس گفته های رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع مجلس، نمایندگان مردم در مجلس از آنچه در زنجیره توزیع و فروش خودرو می گذرد ناراضی اند و خواستار روشن شدن ابهامات این بخش هستند اما پاسخگویی لازم در این باره وجود ندارد.

آریاک سفر

روح الله ایزدخواه رئیس کمیته خودرو مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس به نحوه ثبت نام‌های خرید خودرو تا قبل از تصویب و اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو ورود خواهد کرد، گفته است: در این بخش هم ابهامات زیادی وجود دارد. اساسا مشخص نیست، روند ثبت نام متقاضیان برای خرید خودرو از کارخانه، مبتنی بر چه مکانیسمی دنبال می شود. مجلس سوال های متعددی در این زمینه هم از وزیر صمت و هم از خودروسازان داشته است، اما هنوز به این مطالبات پاسخی داده نشده است.

خودروسازان لیست فروش یک سال خود را افشا کنند

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین ایزدخواه می گوید: در آخرین مورد از شرکت های اصلی خودروساز درخواست شد تا لیست فروش خودروها طی یک سال گذشته را در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهند که هنوز پاسخی داده نشده است. البته مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی تلاش خواهد کرد تا شفاف‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

آزادسازی یک شبه قیمت خودرو مثل گران کردن ناگهانی بنزین است

این نماینده مجلس این را هم گفته است که وقتی از مسئولان ارشد دولت می پرسیم، آیا تبعات اقتصادی و اجتماعی، بحث آزادسازی خودرو را می پذیرید؟ پاسخی نمی‌دهند و سکوت می کنند. به گفته رئیس کمیته خودرو مجلس این که یک شبه اقدام به آزادسازی قیمت خودرو شود، تصمیمی از جنس گران کردن ناگهانی بنزین در آبان 98 است و در زندگی معیشتی مردم اثر مستقیم دارد. بنابراین ممکن است با واکنش های اجتماعی گسترده مواجه شود. از سوی دیگر معنی ندارد که تمام سود افزایش قیمت خودرو در اختیار خودروساز قرار بگیرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قرعه کشی ایران خودرو و سایپا زیر ذره‌بین مجلس؛ خودروسازان پاسخگوی ابهامات نیستند

  1. مصطفی گفته:

    اگرایرانخودرو وسایپا هنگام ثبت نام برای متقاضان خودرو ازهمان ابتدا ثبت نام کل مبلغ یا حتی صنف کل مبلغ راازثبت نام کننده ها اخذ می کرد هیچ وقت دلالان ویاکسانی که خودرو را برای دریافت سودمی خرند ویاثبت نام می کنند رغبتی برای ثبت نام نداشتند وثبت نام نی کردند ودرنتیجه خودرو به دست مصرف کننده واقعی که نیازبه خودرو دارد می رسید .مصرف کننده حضاراست یک سال پولش بدون سودبخوابد ولی صاحب خودرو شودو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز