قرعه کشی ایران خودرو ؛ سهم 80 به 20 دلالان در برابر مصرف کنندگان

قرعه کشی ایران خودرو با بیش از 3 میلیون متقاضی برای حدود 9 هزار خودرو امروز در حالی برگزار می شود که دبیر انجمن خودروسازان قرعه کشی را روشی رانتی و فساد برانگیز برای توزیع این کالا می داند و معتقد است 80 درصد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ها سرمایه گذار و دلال هستند.

به گزارش کاماپرس، با وجود گذشت 7 مرحله از فروش فوق العاده یا همان پیش فروش با قیمت قطعی و تحویل حداکثر سه ماهه ایران خودرو، بازار ثبت نام در این قرعه کشی ها همچنان به شدت داغ است و بر اساس برخی برآوردها در قرعه کشی ایران خودرو در روز جاری نیز بیش از 3 میلیون نفر برای خرید 9 هزار خودرو صف بسته اند.

شائبه هایی درباره فسادزا بودن این روش توزیع خودرو مطرح است اما شورای رقابت کماکان این روش را بهترین روش رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی می داند.

قرعه کشی خودرو باعث رانت و فساد است

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در این باره به باشگاه خبرنگاران گفته است: یک خودرو پژو پارس درب کارخانه اگر ۱۰۰ میلیون است، در بازار آزاد ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و  فردی که برنده شود بیش از خرید خودرو منفعت می‌برد. از طرفی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران داریم که خدمات بعد از فروش خودرو را رصد می‌کند یعنی شخصی که ماشین می‌خرد، ۳، ۴ ماه بعد کارشناسان تماس می‌گیرند که آیا مشکلات گارانتی دارید یا خیر که ۸۰ درصد خریداران می‌گویند ماشین را فروخته اند.

راز آسمان پایتخت

وی با تاکید بر این که قرعه کشی خودرو باعث رانت و فساد شده است،  می گوید: افرادی که بلد هستند سیستم قرعه کشی را دور بزنند، این کار را به راحتی انجام خواهند داد. این بدان معناست که ۸۰ درصد در ثبت نام خودرو سرمایه گذار و ۲۰ درصد نیازمند واقعی هستند. باید اجازه داد خودرو در حاشیه بازار به فروش رود که اینگونه می‌توانیم از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنیم و در واقع خودرو تک نرخی خواهد شد.

اخبار و گزارش های مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “قرعه کشی ایران خودرو ؛ سهم 80 به 20 دلالان در برابر مصرف کنندگان

  1. محمدرضا علیزاده گفته:

    یک سال خودرو رو در کارخانه نگه میدارند هرچی بیاد روی قیمتش میگیرند نمیزارن کوچکترین ضرری خودشون بکنند فقط از جیب مردم باید بره

  2. سعیدثمری گفته:

    سلام شرکت ایران خودرو
    ترو خدا آجزانه یه طرح برا بازنشته ها پرستار که تا به حال ماشین نداشتن بزارید که لااقل از این دلالان جداشیم بلکه برنده بشیم ممنون که به فکر مردمید اما یه عده دارن سو استفاده میکنن که برا شما فقط شده زحمت دشوار

  3. سعیدثمری گفته:

    سلام
    ببخشد فروش بدون قره میشه بزارید فقط واسه پرستاران بازنشسته
    با تشکر از ایران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز