قرعه کشی ایران خودرو ؛ جشن دلالان دور سفره سود بادآورده

لست سکند

قرعه کشی ایران خودرو که روز گذشته برگزار شد دهمین مرحله از فروش فوق العاده این شرکت بود؛ فروش فوق العاده هایی که مصرف کنندگان واقعی را ناراضی و سرخورده برجا می گذارند اما برای دلالان حکم سفره ای را دارند که در آن به سودهای بادآورده به جیب می زنند.

به گزارش کاماپرس، بعد از هر فروش فوق العاده شرکت ایران خودرو سیل انتقادات و اعتراضات به این روش توزیع خودرو اوج می گیرد اما گویا مسئولان وزارت صنعت و شورای رقابت گوش خود را به روی این اعتراضات بسته‌اند و در اظهارات خود همچنان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا را به عنوان یک راه حل مناسب برای رساندن این کالا به مصرف کنندگان واقعی در وضعیت کنونی بازار خودرو معرفی می کنند.

چند پیشنهاد برای دور کردن دلالان از بساط قرعه کشی

مصرف کنندگان واقعی خودرو چند پیشنهاد برای جمع شدن بساط دلالای از قرعه کشی ایران خودرو و سایپا مطرح می کنند که کارآیی و کارآمدی آنها چندان مشخص نیست اما این پیشنهادات حتی از سوی مسئولان مورد نقد و بررسی هم قرار نمی گیرد. پیشنهاد اول این است که خودروهای پیش فروشی به روش فروش فوق العاده به خانوارهایی تخصیص یابد که سرپرستان خانوار متقاضی خودرو و خود و سایر اعضای خانوار فاقد خودرو باشند. پیشنهاد بعدی این است که افراد مجرد از شمول این قرعه کشی ها خارج شوند تا خودرو به خانوارها اختصاص پیدا کند. پیشنهاد سوم که در مورد آن بحث فراوانی مطرح شد و حتی در مقطعی قرار بر اجرای آن بود این است که در زمان قرعه کشی مبلغی به عنوان پیش پرداخت از متقاضیان اخذ شود.

راز آسمان پایتخت

این پیشنهادات گرچه راه حل قطعی قطع کردن دست دلالان از قرعه کشی ایران خودرو و سایپا نیستند اما به هر شکل می توانند به عنوان راهکارهای موقت حداقل مورد بررسی قرار گیرند اما گویا مسئولان و متولیان بازار خودرو چنین قصدی ندارند.

نمایندگان مجلس نیز خواستار شفاف شدن روند فروش و توزیع خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور شده اند و تحقیق و تفحص از این دو شرکت را مد نظر دارند. البته تا تا پروسه تحقیق و تفحص به سرانجام برسد زمان طولانی خواهد گذشت و سفره قرعه کشی ها پهن است و دلالان به جشن خود دور این سفره ادامه خواهند داد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

سوال بی پاسخ مردم از مسئولان صنعت خودروی کشور این است که چرا به اختلاف قیمت فاحش خودروهای ایران خودرو در کارخانه و بازار توجهی ندارند و چرا برای مثال دلالان باید بتوانند فاصله قیمت ۲۳۳ میلیون تومانی خودرو پژو پارس tu5 در بازار را از قیمت مصوب حدود ۱۲۶ میلیونی این خودرو در کارخانه را – مبلغی حدود ۱۰۷ میلیون تومان – با برنده شدن در یک قرعه کشی به جیب بزنند؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

31 دیدگاه برای “قرعه کشی ایران خودرو ؛ جشن دلالان دور سفره سود بادآورده

  1. علم اله نجفی گفته:

    محاله کسی با شرایط غیر رانتی برنده بشه. قرعه کشی خود یک سپر دفاعی و … برای کارخانه و دلالها . ما ۴ نفر واجد شرایط هستیم از زمستان سال پیش تا کنون تقریبا در تمامی فروشهای اینترانتی شرکت کردیم.دریغ از برنده شدن محصول ایران خودرو. چنان مایوس شده ام که فکر و ذهنم منکر کل موضوع قرعه کشی شده.

  2. مهدی گفته:

    وقتی خودکارخانه تو یکسال خودرو دو برابر میکنه وبعد تولیدش را انبار وقطره چکانی تحویل میده این تقصیر دلالان نیست آنان نیز بخاطر شرایط اقتصادی بخاطر یه لقمه نان چون حقوق نجومی هم نمی گیرن دست به واسطه گری میزنن…!

  3. پیشنهاد گفته:

    من سیزده بارثبت نام کردم موفق نشدم .من تاکنون ۱۵سال ازگواهی نامه ام گذشته ولی بچه پولداری رامی شناسم یک ماه پیش گواهی نامه گرفت ویک خودرو پژوپارس تیوفایوبرنده شد چرا بایددرکشوری که دم ازعدالت ومسلمانی وحقوق بشرمی زند اینجوری باشد شمارا بخدا فکری بحال این مردم بدبخت بکنیدبچه های من ازاسترس این قرعه کشی دیگردیوانه شدن انقدرانتظارکشیدن برای یک سواری شخصی ومصرف خودمان باید کسانی که بیش ازهمه درقرعه کشی ثبت نام کرده اندوبرنده نشده اندبدون قرعه کشی یک خودروی را واگذارکنند ای کسانیکه این مطلب را می خوانید شما هم این نظررا ثبت تا به گوش مسوولین برسد مادیگر روحیه شرکت درقرعه کشی را نداریم .

  4. حسین گفته:

    با سلام من مجرد هستم یکساله ثبت نام میکنم بیش از ۱۲مرحله هیچ خودرویی هم نداشته و ندارم و۳۲ساله و کارگرم چرا نباید اسم من و امثال من تو قرعه کشی ها بیرون نیاد در طی ۱۲مرحله ثبت نام؟؟؟مصرف کننده لزنظر شما اگه من و امثال من نیست کیه؟؟؟؟از روزی پژو۱۶میلیون بود در تلاش خریدنش بودم نشد ک نشد تا حالا ک۱۱۵تومن شده!!!حق الناس میدونین چیه مسولین به ظاهر مسلمان؟؟؟!!!الهی ک خیر نبینین تمام کسانی ک مسول و بانی این امر هستن.

  5. zafari گفته:

    قرعه کشی همش کشکه الان یک ساله چند نفریم تو تمام قرعه کشی ها شرکت کردیم حتی تو لیست رزرویها هم قرار نگرفتیم

  6. ن گفته:

    دوستان من خودم علاقه زیادی به ماشین ندارم ولی همسرم ماشین دوست داره . مدت ها بود میخواست تو قرعه کشی شرکت کنه ولی جور نمیشد به خاطر اینکه سیمکارت به اسمش نداشت تا اینکه دو ماه پیش اتفاقی یه سیمکارت خرید همون روز هم قرعه کشی بود داد برادرم مشخصاتش رو براش ثبت کرد و توی قرعه کشی شرکت کرد . سه چهار روز بعد اخوی ما زنگ زد که یه نگاهی بکنه زن داداش اس ام اس قرعه کشی اومده یا نه . چون احتمالا برنده شده . همونطور بود خانمم برنده پژو 207 شده بود . ولی حتی اس ام اس رو نخونده بود . به سختی پولش رو جور کرد طلاهاش رو فروخت کمی قرض کرد و البته خدا خواست . بعد یکماه هم ماشین رو تحویل دادن . با وجود اینکه گفته بودن سه ماهه سر 25 روز ماشینش هم اومد و الان هم یک ماهی هست تحویل گرفته .و البته که خانمم خیلی خوشحال شد . و دست از سر کچل من برداشت چون خیلی وقت بود که مدام قیمتها رو میدید میگفت ما دیگه نمیتونیم ماشین بخربم و اینکه خدا خواست و شد .

  7. mehdi گفته:

    همه اش دروغ و کلکه! این بامبوله از طرف خودرو سازهای ملعون برای سرکیسه کردن مردم. مگر میشه خودرو ساز و مافیای خودرو با دلالان از خدا بی خبر دستشون توی یه کاسه نباشه! وگرنه مثل بچه آدم محصولشون رو می فروختند.
    آب که سر بالا بره ، قورباغه ابوعطا میخونه!
    مطمئن باشید نه دولت و نه مجلس عزمی برای اصلاح وضعیت خودرو ندارند. فقط جو میدن و بعد از مدتی همه چیز فراموش میشه.

  8. بی نام گفته:

    من بازنشسته ام 60سال هنوزنتونستم یک ماشین برای خانواده ام تهیه کنم 10بار ثبتنام کردم در نیومده سال گذشته هم درتمام وقتهای ثبتنام باپول دادن به کافنتها به عناوین مختلف نتونستم ثبتنام کنم مستاجر هستم دوپسر خدمت کرده تحصیل بیکار در خونه دارم الان زن بچه به من مگن بی عرضه وبی لیاقتی نمیتونی یه ماشین بگیره از بازار آزاد هم پول ندارم بگیرم به چه چیز این دولت وبه چه چیز این مدیران ونمایندگان دزد خوشبین باشیم خدا انشاالله حق است آخر عاقبت اینها به خاکستر تبدیل خواهد کرد به حق امام امام حسین خدا نابود شون کنه دلال بساز بفروش مسکن م شناسم یکبار ثبتنام کرد دوتا ماشین بنام خودش وخانمش در اومد الان هر کدامو230میلیون میفروشه بس معلومه قرعه کشی در کار نیست فقط مردمو احمق کردن رانتی دارن کارخودشونو میکنند.

  9. احمد گفته:

    مردم بگوش باشند قرعه کشی دروغه فقط شیره مالیدن سر مردم میباشدمدیران ایرانخودرو … هستند.

  10. حمید گفته:

    البته روش دیگر این است که تعداد کل بر استانهای کشور تقسیم و به هر استان تعداد مساوی برسد اگر سه هزار صد دستگاه خودرو قرار است فروخته شود به هر استان صد دستگاه برسد که عدالت بین استانهای کشور رعایت شود اکنون به بعضی از استانها خودرویی تعلق نمی گیرد و نصف محصولات فقط به تهران می رسد

  11. حسین گفته:

    به بنده پیشنهدا شده 20 میلیون به شخصی پرداخت کنم و شماره پیگیری بهش بدم تضمینی برنده بشم واقعا متصافم برای مدیریت بی کفایت و مسولین بی خبر یا باخبر … پیشنهاد میکنم اگر واقعا تصمیم بر این که خودرو بدست مصرف کننده برسد هر شخص 100 میلیون تو حسابش بلوکه بشه یعنی پول از حسابش خارج نشه فقط بلوکه بشه ببینید شرکت کننده تا 90 درصد کاهش پیدا میکنه و خودرو بدست مصرف کننده واقعی میرسه بخدا نمی خواد اتم بشکافن یه کار ساده است

  12. احمد گفته:

    کی دوست داره پول پیش بده. اتفاقا خیلی مسخره هست که بخوای پول پیش هم بدی دست خودروساز که چی بشه. کم جیب ملت خالی میکنن همینجوری هم

  13. سوخته نسلان حسرت گفته:

    له از نظر مافیایی انحصارگرا و رانتخوارها، بهترین کار- به بهانه حمایت از تولید د اخل- ممونعیت ورود انواع کالا است تا محترکان و گرانفروشان با سرکیسه کردن اقشار طبقه متوسط و فرودست، به ثروتهای سریع قارونی برسند و ارزش پول ملی صدها درصد در عرض یکی-دوسال کاهش دهند!،
    و حالا- به دلیل نامتوازنی افزایش مزد و درامد با تورم افسارگسیخته چندصد درصدی- یک کارگر آرزوی خرید خودروی زیر 10 هزار دلاری و حتی 5 هزار دلاری (معمولی در سایر کشورهای حتی کمتر توسعه یاقته) برای صد سال هم نداشته باشد! در حالیکه خودروی یک کالای مصرفی است!
    کامیون و وانت میتواند کالای واسطه ا ی باایجاد ارزش افرزوده باشد و تمام انوا ع خودرو از سواری تا کامیونی با کارکرد ز یر ده سال مفید است با قیمت ارزان وارد شو د و موجب رقابتی شدن و شکستن انحصار و رانتخورای شود.
    بخصوص بخاطر کرونا تقاضای جهانی خرید (بر خلاف ایران!) کاهش یاقته، و در کشورهای پیشرفته میلیون ها خودروی نو و دست دوم کم کارکرده سواری تا باری روی دست فروشندگان مانده، و میتوان با قیمت ارزان وارد کرد، و از این فرصت تاریخی برای بازسازی و افزایش توان ناوگان خودرویی کشور استفاده کرد.
    البته تجربه نشان داده مافیا که دشمن داخلی مردم ایران هست هر بار چنین فرصتها استثنائی را سوزانده و اجازه نداده مردم ایرا ن طمع راحتی و رفاه و ارزانی بچشند!
    از طرفی این سرمایه سرگدان به سمت تولید مسکن و بورس و سرمایه گذاری در تولید دارو غذا برود تا غذا و دارو به وفور و ارزان باشد و امنیت واقعی یعنی همین.
    امنیت غذا ودارو با افزایش تولید و ارزانی در اختیار عموم باشد، ماشین یک میلیارد تومانی با انحصار و ممنوعیت واردات خودروی دست دوم! خودروی با کیفی کم کارد زیر 5 هزار دلار میلیون در خراج هست و اجازه ورود نمیدهند! چرا باید در کشور انقلاب اسلامی، خودروی چند میلیاردی اصلا ساخته یا وارد و بفروش برسد؟ چرا کشور و نظام حامی مستصعفان، برخی اصلا حق داشتن خودروی چند میلیارد اشرافی داشته باشند و مثل قضیه کاخهای چند میلیاردی؟! اینها آیا نشانه کشور امام زمان (عج) و کشور شیعه امام علی (ع) است؟!

  14. Hgh گفته:

    دولت وخودرو ساز ودلال ها هر سه از افزایش قیمت خودرو پولهای زیادی به جیب میزنند و این سه با یک سیستم از قبل طراحی شده هر بار به یک بهانه وبایک کلک قیمتها را افزایش میدهند
    اول دلال ها قیمتها را میبرند بالا بعد خودرو ساز به بهانه اختلاف قیمت بین بازار وکارخانه تقاضای افزایش قیمت چند باره در یک سال را میکنه و دولت هم که از افزایش قیمت خودرو سود میکنه پیشنهاد افزایش قیمت هر سه یکبار را میده

  15. امین گفته:

    اگر بخوان به مردم خودرو با قیمت مناسب بدن براشون کاری نداره تمام اینمسخره بازیا و ثبت نامها از هر نوعش برای گرون کردن کالاهاست بسه دیگه جمع کنید کاسه کوزه تونو

  16. فرناز گفته:

    من بعد ازهفت مرحله بلاخره اسمم تو قرعه کشی درومد وپژو پارس برنده شدم اصلا هم الکی نیست متقاضی زیاده بخاطر اینه شانسه دیگه

    • ع . م گفته:

      بله ، من برنده نشدم اما این صحبت که قرعه کشی الکیه ، یقینا منطقی نیست ، اون دلال هم فقط از یک راه و اون هم استفاده از مدارک فرضا ۲۰ نفر در نامنویسی هست که این روش هم کار ساده ای نیست ، و همه میتونن انجامش بدهند

  17. فرزانه صالح گفته:

    بیانصافا بستون نیست دلالی بزارید یه بارم من که محتاج ماشینم اسمم در بیاد ایران خودرو حیف کلمه ایرانه که رو شما دزدان وکلاه برداران باشه یه بارم بزارید بعداز ده بار من بیچاره خدا کمکم کنه شما راه کمک خدا رو نبندید که جل‌و پل صراط ازتون نمیگذرم

  18. مسعود گفته:

    ۲۸بار ثبت نام برای ایران خودرو و سایپا، خودم و همسرم ولی نشد که نشد که نشد خدا نگذره ازشون من دیگه خسته شدم

  19. متقاضی گفته:

    ایران خودرو از خدا بی خبر آن و بی وجدانهایی هستند که بادلالان کار میکنند و آدم عادی نمیتونه برنده بشه.قرعه کشی فقط یک ترفند و بهانه هست.واجد شرایطترین شخصم ولی کلا ناامید.هیچ کس و مسئولی هم دخالت نمیکنه.رانت بازی همه جا رو فرا گرفته .بدبخت شدیم از این روش.

  20. یوسف گفته:

    ثبت نام بدون گواهی نامه

    کجایی فدات شم!
    فکر کردید شرط داشتن گواهی نامه داره اجرا میشه!
    طرف رو می شناسم، برا ده _دوازده نفر بدون گواهی نامه ثبت نام کرده.
    در قسمت شماره گواهی نامه، یه شماره الکی می زنه.
    اگه یکی از اینها برنده بشه، با فتوشاپ براش گواهی نامه درست می کنن و فایل رو می فرستن برا نمایندگی!
    آب از آب تکون نمی خوره.

  21. وحید گفته:

    قرعه کشی نیست که پارتی بازیه شما برو لیست برنده هارو نگاه کنید کد ملی هایی که پیش شماره ۰۰۱ دارن پنجاه تا بودن بقیه کدملی پنج شیش تا بیشتر نیستن چرا باید نظارتی به قرعه کشی ها نشه

  22. ابراهیم گفته:

    نمیدونم چرا خدا جواب این همه دزدی و کثافت کاری که این مدیران میکنن رو چرا نمیده بخدا من ایمان دارم چرا شماهایی که اینطور رانت و دزدی میکنید رو مجازات نمیکنه من 43 سال سن دارم تمام عمر کارکرد الان نمیتونم کار کنم تمامه دندهام شکستن حتی نمیتونمیه ماشین بخرم که تاکسی کار کنم خرج زن و بچه هام رو بدم چرا اینقدر پست بی وژدان هستید برید خدا همین روزاست که یکی یکی شماها رو که رانت و دزدی میکنید رو به درک میفرسته

  23. مراد گفته:

    کدام دلال؟ منظورتان مدیران ایران خودرو است؟ مدعی داخلی بودن خودرو هستند، از آن طرف می گن چون ارز نیما افزایش یافته است، مجبور هستن گران کنند، از طرفی می گن، اگر واردات باز شود تیر بر صنعت خودرو است. تا کی ما باید تاوان رانت مدیران را باید بدهیم؟ انقلاب کردیم، اما چه فایده، هنوز صنعت خودرو وابسته به واردات می باشد، و فقط با انحصار طلبی و بوسیله یک عده روشنفکر نما، با انتشار مقالات کذب، سعی در دست تو جیب مردم کردن دارد.

  24. یاحق گفته:

    تعداددی ازنمایندگان مجلس شریک یا ذی نفع هستند که ازمردمی که به آنها رای داده اند تا از آنها دفاع کنند بی تفاوت هستنند .ای نمایندگان درمقابل مردم وخدای مردم مسوول هستید.

  25. امید گفته:

    تمام تقصیر خود مردمه اگه انقدر طمع کار نباشن و یکم به فکر هم باشن فقط ۳مان خرید نکنن میبینید مثل سال ۹۴ خودرو سازها التماس میکنن وام هم روش میدن جریان ۱۲تا باجناقه که با هم نبودن یه شغال همشونا خورد سازمان حمایت و صمت دارن حق حسابشونا میگیرن فرقی براشون نداره کی بخرد

  26. کارشناس خودرو گفته:

    میدانید چرا قیمت خودرو در کارخانه آزاد نمیشه چون خیلی از آقایون در حال حاضر نفع میبرند.

  27. فردین فجری گفته:

    ما خانوادگی ماشین نداشتیم انقدر تو این قرعه کشی نوشتم در نیومده طرف پولداره یبار نوشته در اومده اخه برو ببین کی تو خانوادش ماشین بنامش نیست اول اونو بده بد اونایکه گواهنامه گرفتن حداقل تو که داری ماشین میدی قرعه کشی گذاشتی دورس کار من خراب نکن من باید داشت باشم یا طرف که تو خانوادش همه ماشین دارن ناموسن این ستمه بر ادمای مثل من جان ناموستون دورس کار کنید طرف پولداره در اومده ناموسن سرویس شدیم از بس منتظر شدیم در بیاد قرعه کشی جان مادرتون ادمای مثل منو بزارید اول در بیاد

  28. سعید گفته:

    تنها راه مبارزه با این کارخونه دارها و دلال های مفسد نخررررررررررررررریدنه مردم.تا وقتیما دنبال اونا هستیم اونا هم برامون ناز میکنن.بایستید ویکم صبوری کنید و بیخیال بشید و نخرررررررید.خواهید دید چجوری میان التماسمون میکنن.الان دارن بازار رو میسنجن که ببرن بالا.ما نمیخررررررررررررررریم که بدونن دیگه نمیتونن هر کاری با ملت بکنن.پیروزی فقط با اتحاد ما محقق میشه.البته توی هفته های آینده قیمت ها کاهش شدیدی پیدا میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز