نوزاد نامشروع قرعه کشی ایران خودرو ؛ فروش غیرقانونی سمند سورن پلاس سند‌در رهن

سند خودروهایی که در قرعه کشی ایران خودرو به خریداران فروخته می شود تا یکسال قابل انتقال نیست اما همین خودروها – برای مثال سمند سورن پلاس – به صورت سند در رهن در بازار معامله می شود!

به گزارش کاماپرس، فروش خودرو به روش قرعه کشی از ابتدای خردادماه امسال با این دستاویز صورت می گیرد که مصرف کنندگان واقعی بتوانند برای رفع نیازهایشان خودرو بخرند اما در این روش شانس دلالانی که خودرو را برای فروش و نفع بردن از اختلاف قیمت کارخانه و بازار می خواهند نیز به همان اندازه مصرف کنندگان واقعی است.

وزارت صنعت ، شواری رقابت و خودروسازان برای ملایم کردن طعم آشی که تحت عنوان قرعه کشی طبخ کرده اند ، و هر بار انبوهی مصرف کننده و  دلال را به صورت درهم به سفره آن دعوت می کنند ، محدودیت هایی به نفع مصرف کنندگان وضع کرده اند اما کارساز نبودن این محدودیت ها و بی تاثیری آنها در بچیدن بساط چرب و شیرین دلالان، بارها و بارها مطرح شده ، بدون آن که به آن توجهی شود.

محدودیتی که دلالان آن را دور می زنند

برای مثال یکی از محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از ورود دلالان به قرعه کشی ها – که البته در ادامه خواهیم گفت که آنها این محدودیت را دور می زنند! – این است که سند خودروهایی که در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا به خریداران فروخته می شود تا یکسال در رهن شرکت باقی می ماند و قابل نقل و انتقال نیست. برای تضمین این محدودیت با نیروی انتظامی و سازمان ثبت نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا از انتقال رسمی سند این خودروها تا یکسال جلوگیری شود و حتی در قرارداد خرید خودرو نیز درج شده در صورت چنین نقل و انتقالی ، خرید باطل است و خودرو از فرد مذکور پس گرفته می شود.

راز آسمان پایتخت

خبر مهم امروز بازار خودرو : 

پیش فروش شاهین و 5 مدل سواری و 3 وانت از محصولات سایپا از امروز

 

سودجویی دلالان از فروش سمند سورن پلاس سند در رهن!

تا اینجای کار همه چیز درست به نظر می رسد اما این پایان ماجرا نیست! به این معنی که با وجودی که طبق قانون، خرید و فروش خودروی سند در رهن خلاف قانون و جرم محسوب می شود اما با کمی گشت و گذار در بازار خودرو می توان فروشندگان این خودروها را پیدا کرد. این فروشندگان چندان هم مخفی عمل نمی کنند و حتی در آگهی های اینترنتی هم می توان آنها را مشاهده کرد.

این فروشندگان، قیمت رانا پلاس سند در رهن را 210 میلیون تومان و قیمت سمند سورن پلاس سند در رهن را بین 220 تا 230 میلیون تومان اعلام می کنند. به این ترتیب فروشندگان این خودروها راض اند سمند سورن پلاس را به قیمت سمند سورن معمولی به فروش برسانند و با این حال باز هم سود کلانی نصیب آنها می شود.

آنها به خریدار می گویند سند بعد از یک سال قطعا به نام آنها منتقل می شود و مدعی هستند تضامینی برای این معامله غیرقانونی می دهند که وقتی پای معامله بروید از آنها رونمایی خواهند کرد!

از مسئولان وزارت صنعت و شواری رقابت و خودروسازان کشور انتظار می رود اگر تصمیم به ادامه فروش خودرو به روش قرعه کشی را دارند، حداقل حفره های این روش را به نحو مناسب تری شناسایی و پر کنند که دلالان نتوانند به راحتی به صف مصرف کنندگان بپیوندند و ذهن مصرف کنندگان نیز اسیر وسوسه دلالی و سودجویی نشود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “نوزاد نامشروع قرعه کشی ایران خودرو ؛ فروش غیرقانونی سمند سورن پلاس سند‌در رهن

  1. arya گفته:

    انحصار در هر چیزی فساد میاره و نتیجه فساد هم تباهی.. خودرو تا وقتی انحصاری باشه همین آش و همین کاسه.. نه عرضه و نه کیفیت ش سر و سامان بگیر نیست..

  2. علیرضا گفته:

    هدف دادن خودرو به مشتری که خودرو نداره نیست هدف بازار سازی هست .من ماشین ندارم پلاک فعال تو خانواده ام نیست ۲ تا بچه کوچیک دارم ولی برا ثبت نام میزنه شما پلاک فعال دارید .من که هیچ ماشینی ندارم ولی طرف که ۳ تا ماشین تو خونش هست برنده میشه .

  3. حسن گفته:

    با سلام من دارای یک خودرو که نمیشه گفت چون همیشه هلش میدم هستم در همه قرعه کشی ها ثبتنام کرده ام تا شاید از زیر خرج های اضافه بیرون روم و به عنوان یک کشنده نباشم ولی اسم من هم در نمیاید ایا برای خودروهای فرسوده چاره ای نیاندیشیده اند
    یک پیشنهاد خودروهایی که میدهند ودر رهن است را مثل تاکسی ها شطرنجی کنند و اگر غیر از مالک یا نزدیکان او بر ان سوار شود انرا توقیف و یا جریمه 500000ت کنند تا هم منبع درامدی باشد هم به هدف برسند

    خودروهای فرسوده یادتان نرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز