قرارداد ساخت جنگنده نسل 6 بین ایتالیا، سوئد و انگلستان امضاء شد + عکس

لست سکند

وزرای دفاع انگلیس ، سوئد و ایتالیا توافق نامه سه جانبه ای را برای ساخت جنگنده نسل ششم امضا کردند.

به نظر می رسد کشورهای اروپایی مصمم هستند تا جنگنده نسل ششم خود را بدون دخالت مستقیم آمریکا طراحی و تولید کنند. همانطور که مشخص شد، وزرای دفاع انگلیس ، ایتالیا و توافق نامه سه جانبه ای را امضا کردند که شامل ساخت این جنگنده جدید است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Naked Science، این توافق نامه بین سه کشور اروپایی در ماه دسامبر به امضا رسیده است. در این توافق نامه اقدامات لازم جهت انجام مراحل تحقیق و توسعه این جنگنده تشریح شده که به واسطه آن امکان عقد توافق نامه های جدید در این زمینه را امکان پذیر می سازد.
این توافق نامه که با عنوان تفاهم نامه FCASC نامگذاری شد، اصول اساسی همکاری برابر بین کشورهای شرکت کننده در این طرح را تنظیم می کند. این توافق نامه حوزه های مختلف فعالیتی از جمله کارهای تحقیق و توسعه را در بر می گیرد.


به نوشته این نشریه، در سال 2018 ، در نمایشگاه هوایی فارنبورو ، کانسپت جنگنده نسل ششم Tempest ارائه شد. این کانسپت توسط متخصصان BAE Systems ، Leonardo ، MBDA و Rolls Royce طراحی شده بود.

بر اساس این طرح مفهوم ، بدنه این جنگنده دارای دو بال منحرف شده و دو موتور بر روی آن نصب خواهند شد. طبق برآوردها این جنگنده در دو نسخه سرنشین دار و بدون سرنشین طراحی و ساخته خواهد شد. همچنین فناوری رادارگریزی از دیگر ویژگی های این جنگنده بشمار می رود.

راز آسمان پایتخت

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

به گفته کارشناسان می بایست این موضوع را در نظر داشت که نسخه نهایی این جنگنده نسل ششم به زودی و تا قبل از سال 2030 میلادی به مرحله بهره برداری نخواهد رسید. لازم به ذکر است که Tempest تنها برنامه توسعه جنگنده های نسل ششم نیست که هم اکنون در اروپا در حال انجام است. این برنامه با برنامه در حال اجرا توسط فرانسه ، آلمان و اسپانیا رقابت خواهد کرد که بر روی طراحی و ساخت جنگنده نسل ششم متمرکز شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز