موبایل ارزان شد؛ کاهش 20 درصدی قیمت گوشی های پرتقاضا

لست سکند

قیمت ها در بازار موبایل طی روزهای اخیر شکسته شده و به کمترین سطح در 6 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش کاماپرس، همزمان با تحولات جدید در بازار ارز و قرار گرفتن دلار در مرز کانال 24 هزار تومان، بازار موبایل نیز به این فعل و انفعالات واکنش نشان داده و قیمت ها در این بازار دچار ریزش شده است.

اگرچه ریزش 20 درصدی قیمت گوشی موبایل های پرتقاضا، قیمت این گوشی ها را به سطح دلخواه مشتریان نرسانده و موبایل همچنان از قدرت خرید بسیاری از متقاضیان دور است اما باید پذیرفت افت قیمت در گوشی های برندهای پرطرفداری مثل سامسونگ، هوآوی ، شیائومی و اپل قابل توجه بوده و خرید این گوشی ها اکنون از هر زمان دیگری – در 6 ماه اخیر – برای متقاضیان امکان پذیرتر است.

گوشی های پائین رده تا 1 میلیون تومان ارزان شدند

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته است که فعالان بازار موبایل بر این باورند گوشی‌های با رده پایین قیمتی اکنون نسبت به ماه گذشته حدود ۵۰۰ تا یک میلیون تومان ارزان‌تر شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

افت قابل توجه قیمت گوشی های میان رده و لوکس

گوشی‌های میان ‌رده نیز که بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده اند و قیمت آنها اغلب حدود 7 تا میلیون تومان است در روزهای اخیر کاهش قیمت یک و نیم تا ۲ میلیون تومان را به خود دیده اند.

این درحالیست که نوسانات و کاهش قیمت در گوشی‌های گران‌ و به اصطلاح لوکس بازار، که قیمت آنها بیش از 30 میلیون تومان بوده و بعضا مثل برخی مدل های اپل تا 70 میلیون تومان نیز قیمت دارند، کاهش محسوسی از ۱۰ تا ۱۲ میلیون بوده است.

کاهش هر روزه قیمت و تردید خریداران و فروشندگان برای معامله

محسن بهنامی یکی از فعالان بازار موبایل وضعیت این بازار را در روزهای اخیر به این شکل توصیف کرده است: کاهش هر روزه قیمت‌ها در بازار گوشی موبایل طی روزهای اخیر موجب شده است که هم خریداران و هم فروشندگان در انجام معامله تردید کنند.

این فعال بازار توضیح داده است: وقتی خریدار قصد خرید گوشی می‌کند و قیمت‌ها کاهش ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه می‌کنند، خریدار دچار تردید شده و با امید به رسیدن به قیمت‌های پایین‌تر از اقدام به خرید خودداری می کند.

از سوی دیگر فروشندگان موبایل هم که کالای خود را در قیمت‌های بالاتر ارز خریده‌اند، چندان راضی به فروش کالاها با این قیمت‌ها نیستند و در مقابل فروش مقاومت می‌کنند و این وضعیت موجب می‌شود، بازار دچار رکود و خلوتی شود.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز